2013. június 3., hétfő

Megfordult a széljárás

Pénteken este, gyakorlatilag ebben az évben először, elkezdtek meredeken esni az amerikai indexek és elég tisztességes mínuszban, napi és heti minimumon zártak. Fel is tettem magamban a kérdést, srácok, tán előugrott a billentyűzeten a "sell" gomb? Már többször kitértem rá korábban, mennyire mesterkélt volt az állandó pénteki záróbeállítás, hogy még véletlenül se legyen rossz hétvégéjük a drága tengerentúli befektetőknek.

Az iróniáról ennyit, de mielőtt mindenki ész nélküli short építésbe kezdene, azért várjuk meg a hétfői reakciókat, mert amilyen a péntek volt, ugyanolyan elbizonytalanító és pozícióból kiugrasztó mozgások lehetnek ezekben a napokban is. Mondtam is a környezetemnek, többszörösen összetett, átverős lehet a hét utolsó napja, vigyázni kell minden irányban. Nemcsak péntek, hanem hó vége is volt, ráadásul május utolsó kereskedési napja, mindezek tetejébe pedig egy kivételesen ritka, fél éven át tartó makacs, agresszív longos időszak állt mögöttünk. Az indexek ennek megfelelően délelőtt beszakadtak majd délután megtépték őket, a Dow Jones majdnem elment 15.400-ig, de este újra lejtmenetbe kapcsoltak, a jenkiknél ez eléggé dinamikusra sikeredett, s nemcsak az addigi napi aljak, hanem az egy héttel azelőtti mélypontok is törtek.

Az irány már talán nem kérdés, de nem mindegy, honnan shortolunk. Belekapások lehetnek, s egész jó shorbeszállókat lehet majd szerintem elcsípni. A Dax esetében később a 8.260-at kell figyelni, törik-e, a Dow-nál pedig - ahogy Jegi barátom mondaná, - nagy valószínűséggel megnézik, mennyi vevő van 15.000-en.

Jó szelet kívánok a placcon Mindenkinek!

6 megjegyzés:

  1. " -nagy valoszinuseggel megnezik, mennyi vevo van 15.000-en."

    Nagy csatak mennek a piacon, es ugy gondolom ez hatvanyozottan igaz a Dow Jones-ra. A szeljaras talan meg nem igazan bontakozott ki, es nem igazan egyertelmu, hogy az eszaki vagy a deli szelek gyozedelmeskednek a piacon.

    Skalpolo leven nem egyszeru lavirozni ezeken a vizeken, hatalmas onfegyelmet, es gyors gondolkodast es hezitalas nelkuli tetteket kivan.

    Tortenet:
    Egy egyszeru penteki napnak indult minden,delelott semmi erdemleges a piacon, sem devizakon sem idexeken, egy par pipecsket szemezgettem, kostolgattam a piacot. Dow elotte valo nap estejen bekostolta 15.100-at, es mit gondol a naiv treder? Ez mar olyan magas, hogy innen nincs tovabb, pedig tisztaban van a piac egyik alaptorvenyevel, hogy bizony ott minden megtortenhet. Szepen beshortoltam a Dow Jones indexet. Minden szepen nyugottan alakult, hol 15 pont pluszban,hol egy keves minuszban mozgott, es vartam. Vartam az amerikabol jovo hirekre, spekulaciom a nagy beszakadas volt.

    Elerkezett a nagy pillanat, Neptun felkorbacsolta a nyugodt allovizet: egy perc alatt leteptek 27 pontal az arat, ebben a pillanatban orultem, hogy bevalt a spekulacio, azonban, olyan heves volt a vihar, hogy az ellentetes iranyu mozgas kivagta a stoppomat, es eronek erejevel megindult felfele. Az esemenyeket latva rogton veteli poziciot foglaltam el,amely jo par pontra nem is lett volna rossz, de a piacok nagy istene ezt a pozit is a hullamsirba kuldte. Mindezt egy perc leforgasa alatt.
    Ez nem volt eleg, megtortent a trederek nagy remalma: megszakadt az internet kapcsolat.
    Jo 5, vagy 10 perc telt el igy, egy egesz orokkevalosag volt. Es akkor megpillantottam azt a hullamot, amit tudtam, hogy az enyem, az nekem szuletett, az ram var, es nem hezitaltam, shortolas goz erovel, a piac nagy ajandekat visszautasitani nagy vetek. Vitorlaimmal 150 pontot fogtam, gondoltam, innen mar csak lefele visz az irany, felultunk a nagy csuszdara es csak csuszni kell benne.

    Hol allunk ma? Ahol csutortok este. Szepen visszapakolgattak meg aznap az arat, es ujra a 15.100-at kostolgatjuk.

    http://kepfeltoltes.hu/view/130706/us30m1_www.kepfeltoltes.hu_.png

    Ez a piac. Barmi megtortenhet.

    Ugy gondolom, es gratula Chart Knight-nak az ovatos, de annal biztosabb lepesekert, ezen a nehez palyan, ahol jelenleg a csatak sokasaga zajlik az eladok es vevok kozott.

    Egy skalpolo a csatamezorol.

    VálaszTörlés
  2. CK: Nem trédelsz mostanában vagy csak a blogot nem frissíted?

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Kedves Scalper Zain, először hozzád szólok. Bizony számtalanszor átélt az ember ilyen szitukat ekkora volatilitás mellett. Az internetes bibi, melynek folytán akár percekre is információ nélkül maradhatsz, a legborzasztóbb.

    Nekem is van különleges eset a tarsolyomban, röviden elmondom: PC, laptop, okostelefon ok, internet tökéletes, de megszűnt az árak mozgása a GFT-n, egyszerűen megmerevedtek a grafikonok. Persze ezt egy demó számlán kereskedő többször tapasztalhatja, de akinek éles számlája van, ráadásul poziban van, mitöbb nem kis tétellel, annak egy adrenalinbomba megfűszerezve bizonytalansággal és teljes tehetetlenséggel. Mondhatnátok erre, akkor máshonnan miért nem próbáltam infókhoz jutni? Hogy legalább némi sejtésem legyen. Kérem szépen végignéztem az összes ismert és kevésbé ismert oldalt, ahol oline árak vannak, mindegyik ugyanazt a számot mutatta, mindegyik le volt merevedve.

    Feltettem hát a kezemet, érthetetlen megnyugvás töltött el, nem tehetek semmit. Ez a történet végül jól sült el, kb. egy óra múlva folytatódott az adatszolgáltatás, gappel feljebb folytatta a Dax, s mivel longban voltam, szép haszonnal biztos ami biztos azonnal ki is szálltam.

    Kedves Jozsó! Te vagy talán a leghűségesebb, legrégibb olvasóm és ezt nagyon nagyra értékelem. Egy rendkívül intenzív és meglehetősen sikeres időszak (május, június) áll mögöttem. Nemhogy a blogra nem volt időm írni, még ezzel a kis számlával sem tudtam foglalkozni, túlságosan lekötött a többi. Ez persze az egyik ok, a másik pedig az, hogy míg a nagy számlákon komoly mozgásterem, ennélfogva tartalékom van, itt még mindig nem voltam azon a szinten, hogy hibázhatok. Ekkora vola pedig még 2 lottal is csúnya dolgokat tud művelni, ha fordítva ülsz a lovon.

    1.500 Dollárnál húztam meg korábban azt a szintet, amikor egy hangyányit lehetek bátrabb, ezt nem annyira a pozíció méretének növelésére értem, hanem a pozíció felvételének gyakoriságára. Pénteken valami oknál fogva - engem is meglepett - nagy kedvem volt kereskedni, nagyobb volt a kockázati étvágyam, szép hasznot is hoztak a longok és e szint fölé sikerüt tennem a számlám egyenlegét.

    Kedves Philipp Péter! Bár eltávolítottad a beírásodat, s én ezért értelmetlennek tartottam megtartani az üres bejegyzésedet, hát töröltem, azért láttam, mit írtál, milyen kérdést tettél fel. Nos, valójában nem is 1.400 akármiről ugrottam 1.500-ra (hogy a Te szavaiddal éljek), hanem volt még egy biztosítási díj is, melynek foytán július elsején leemeltek erről a kicsi számláról 53 USD-t és ezért 1.350 környékéről kellett folytatnom. Tizedikén nyomtam egy kis Dow shortot, pénteken pedig Dax longokat nyitottam és a számla méretéhez képest egész komoly pluszokat sikerült elérnem. Semmi hihetetlen, vagy extra nincs ebben, persze furcsának tűnhet ekkora csend után, de mégis szerencsére ez a helyzet. Szándékosan módosítottam ezért 9 trade-re a boxot, hogy jobban nyomon lehessen követni a kereskedéseimet. Később persze majd visszaállítom a megszokott 5-re.

    Igyekszem kicsit aktívabb lenni már, de azt hiszem, érthető, hogy mindenek előtt óvatosságra törekszem.

    Tisztelettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  4. Looking great work dear, I thanked you for this quality work. Nice post!! vt markets login
    these tips may help me in the future.

    VálaszTörlés
  5. Great Post. Articles That Have Meaningful And Insightful Remarks Are More Enjoyable, At Least To Me. It’s Exciting Trade245 Login To Read What Other People Imagined And How It Relates To Them Or Their Clients, As Their Perspective Could Help You In The Future

    VálaszTörlés
  6. Read our honest broker review of Best Regulated Forex Brokers In Malaysia , one of the best online trading companies. Find out about the advantages of using a broker like Malaysia, and learn more about the stock market and the best ways to invest in it. Read more here.

    VálaszTörlés