2011. július 31., vasárnap

Megfelelési kényszer

Az utóbbi napokban felerősödött bennem ez az érzés. Tudjátok, tényleg nehéz mindenki szeme láttára a meglátásaimat kereskedéssel vállalni, s nem csak ezt osztom meg veletek, hanem a számlám egyenlegét is rendszeresen közzéteszem. A visszajelzésekből, a statisztikákból tudom, egyre többen szorítatok, drukkoltok nekem, hogy megnyerjem a fogadást, kapaszkodót kerestek, ha esetleg bent ragadtatok valamilyen pozícióban és kíváncsiak vagytok a meglátásaimra. Ez nagy erőt ad, s jó érzéssel tölt el. De tisztában kell lennetek azzal, mint ahogy én is igyekszem tisztában lenni vele; nem vagyok tévedhetetlen.

Jegivel beszélgettünk erről nemrégiben és teljesen osztom a nézetét, bizony néha, ha tényleg ellenem megy a piac, ugyan ne sajnáljak már visszadobni pár száz dolcsit, illetve néhány százalékot, mert nehogy egyszer egy komolyabb mínuszba belefussak ezáltal. Mert mi is történik ekkor? Az ég adta világon semmi, lemegyek mondjuk 1280%-ról 1200%-ra, van miből visszaadni, s egy rossz szóval sem illethet senki.

Ezt azért írtam le, mert eddig - kicsit pókeresen szólva - nagyon feszesen játszottam a placcon, de egyre közelebb vagyok ahhoz a szinthez, melynél már a tőke miatt akkora mozgásterem van, hogy bevállalósabb, pörgősebb lehetek, azaz teljesen önmagamat adhatom. Ilyenkor jóval többet kereskedem, több instrumentumban vagyok, s pillanatok alatt kiszórom a veszteséges pozíciókat, ha rossz volt a meglátás. Ehhez ki kell engednem és természetesen mielőbb fel kell tornáznom az egyenlegemet.

Csütörtökön nem írtam a blogra, pedig magához édesgetett a piac, kereskedtem, csipegettem. Délutánig több pozíciót nyitottam és zártam is. Ezt most pótolom, a pozik a következők voltak: Daxot longoltam délelőtt, 3 lottal piaci áron 7.180,5-ről, majd szintén 3 lotot vettem piaci áron 7.185,8-on, s egyben, limittel adtam el ezt a 6 lotot 7.188-on, eredménye nettó +28 Dollár. Ezután dél körül is meglongoltam a DE30-at, limittel vettem 3 lotot 7.126-on, majd szintén limittel vettem 2 lotot 7.112-es áron. Ezt az összesen 5 lotot limittel adtam el kisvártatva 7.134-en, ennek eredménye nettó +86 Dollár. Ezután négy óra körül limittel vettem 3 lot Dow-t 12.316-on, majd piaci áron vettem Daxot, 3 lotot 7.145,3-on, ezután még vettem 2 lot US30-at limittel 12.306-on. Bő tíz perc elteltével mindenből kiszálltam, a 3 lot Daxot limittel 7.160-on adtam el nettó +56 Dollár haszonnal, az összesen 5 lot Dow-t pedig szintén limit áron adtam el egyben 12.326-on, ennek eredménye nettó +58 Dollár. A csütörtöki kereskedésem lezárt trade-ek tekintetében így 228 Dollárral emelte meg a számlám egyenlegét, mely így pontosan 12.835,96 , kerekítve tehát 12.836 USD. Ez a júliusi záróállásom is.

Azóta, ezek után viszont elkezdtem longolgatni, Dow-t és Daxot is, kis tételekkel, s még nem zártam a pozíciókat, kicsit frusztrált a pénteki nap ugyan, de szerintem nem lehet nem megállapodni, ezért kissé kockázatos játékot játszottam, megtartottam hétvégére a pozíciókat. A bejegyzésem eleje erről az állapotról szól egyébként. Nem titkoltan megegyezésre játszom tehát, melynek következtében a bizonytalanságból átmegyünk a biztosba, pillanatnyilag, azaz egy-két napig örömködést valószínűsítek, aztán lassan ténylegesen értékelni fogják a piaci szereplők a csomag tartalmát.

Ennek megfelelően gap-es nyitást várok éjfélkor, a Daxot legalább 7.170 - 7.185-re, a Dow-t pedig legalább 12.220 - 12.240-re várom. Ezeket a számokat a már most, fél tizenegykor komoly gyengülést bemutató CHF-ből következtettem ki. Kíváncsi vagyok, valóban így lesz-e. Azt hiszem, sokan leszünk a gép előtt ezekben a fontos órákban.

32 megjegyzés:

  1. A DAX nyitóár rendesen bejött, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. az bejött, de zártad is a pozikat? Mert ha nem.....

    VálaszTörlés
  3. 2008 októbere óta nem esett a dax ekkorát egy héten belül...brutális

    VálaszTörlés
  4. remelem, hogy tevedek, de nekem az az erzesem, hogy game over, mivel no money management, no risk management

    VálaszTörlés
  5. Szia, írj valamit, légyszi, mondd, hogy megfelelő kockázatkezelés volt és időben kiszálltál, illetve lefelé nyitottál.
    Remélem, bízhatunk benned, nagyon fontos, aggódunk kicsit, köszi!

    Minden jót: Zoli

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!

    Napok óta szeretnék írni már, de olyan lelkiállapotban voltam, hogy nem tudtam a blogra figyelni.

    A Dax longomat hétfőn éjszaka lezártam szép pluszban, a Dow-t megtartottam, s a szerdai USA pluszok után hittem a fordulatban, illetve egy komolyabb visszapattanásban, s csütörtökön még Daxot vásároltam. A számlához folyamatosan dobáltam a száz dolcsikat, nyitottam, zártam, s 13.800 körül volt a tőkém a lezárt pozíciókat tekintve.

    Sajnos túlságosan hittem abban, innen már megfordul, kiszámoltam amúgy, még azt is kibírom, ha a Dow új aljat talál, s a Daxot megtartja a 6.400, de a tegnapi pánik sajnos engem is lesöpört a placcról. Amikor már éreztem a nagy bajt, próbáltam menteni a menthetőt, de akkorra már olyan hirtelen estek az árak, hogy leolvadt a számlám teljesen.

    Részleteket majd hétvégén fogok írni engedelmetekkel. A legnagyobb csalódást magamnak okoztam, ezt elhihetitek. Nem volt erőm megnyomni a gombot legalább 10.000 USD felett (pedig többször elhatároztam), hogy ezáltal tiszta fejjel, tehát nem pozícióból nézve a piacot, akár beforduljak a teljesen nyilvánvaló, ordító shortba. Már kettessel kezdődne az öt jegyű számlálóm...

    Extrém kockázattal extrém eredmények jöhetnek és extrém pofáraesés is. Atomjaimra hullottam, próbálom a következő napokban összeszedni magamat.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  7. Fel a fejjel, ne csüggedj, már az is szép, hogy 1000 dollárból több mint megtízszerezted egy ideig.
    Ugyan nem tudom, hogy állsz most, de ha csak párezer dollár maradt, összességében akkor is pluszban maradtál és jó hozamot értél el. Még innen is fel lehet hozni, habár a fogadási győzelem már messze került.

    VálaszTörlés
  8. "A piacnak mindösszesen egyetlen oldala van, és ez nem a Long vagy a Short oldal, hanem a helyes irány oldala." Jesse Livermore

    "A sikeres kereskedés kulcsa nem a stratégián múlik, hanem azon, hogyan kezeled az emberi természetből adódó asszimetrikus kockázat kezelést. A emberi pszichológia asszimetriája a nyerő pozícióban kockázat kerülővé, amíg vesztő pozícióban kockázat vállalóvá tesz. A sikeres kereskedés kulcsa hogyan válsz kockázat vállalóvá nyerő pozícióban és kockázat kerülővé vesztő pozícióban." Mark Douglas, Trading in the zone

    Azt hiszem, kicsit át kell gondolnod (esetleg át is kell értékelned) a dolgokat. Iszonyatosan nagy a felelősséged, remélem nem kerül szóba a befejezése e történetnek. Már túl sokan merítenek belőled, a gondolataidból erőt! De Te vajon tudsz-e erőt venni magadon? Én bízom benne, és szerintem vagyunk még ezzel így egy páran. Szóval szorítunk érted!

    Üdv, Krisztián

    VálaszTörlés
  9. Ja és ne feledd, hogy akik feladják sohasem nyernek, a nyertesek viszont sosem adják fel!

    VálaszTörlés
  10. Igen, kezdjük újra onnan, ahol most állsz, mondd, mennyi lett az egyenleg és onnan folytatjuk, a fogadás nem számít, ne legyen időkényszer.

    Minden jót, üdv: Zoli

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok ismét!

    Eddigi jó szokásomtól eltérően sajnos eddig nem tudtam betartani az ígéretemet, miszerint egy új blogbejegyzésben tárjam fel a részleteket. Az sem volt túlságosan illő, hogy napokig nem válaszoltam a megjegyzéseitekre. Kérlek benneteket, ne haragudjatok ezért.

    Amikor kifacsarva, sok álmatlan éjszaka után kiguvadt szemekkel nézi az ember a teljesen irreális, érthetetlen eseményeket és nem hiszi el, amit lát, példának okáért a múlt hétfői 7.280-as Dax-szal bő egy hét múlva már 5.500 alatt is kereskedtek, s mérlegelésekor csak azon tűnődik, meddig engedheti a mínuszt, mert még esély sincs a fordulatra, akkor egyfajta bénultsággal kevert reményvesztettség gátolja meg a helyes döntés meghozatalában.

    Egyszerű a válasz erre, mondják a profik teljesen jogosan, money és risk management. Meg hát be lehetett volna fordulni shortba és így tovább. Számtalan rossz döntést hoztam a napokban, de a legnagyobb baj az emberi természetből fakadó reménykedés, hit volt. Hit a fordulatban. Csak az vigasztalhat, hogy ez extrém helyzet volt. Erre lelkiekben nem készültem fel, 25%-os esésre nem számítottam.

    A piac ismét megmutatta, mennyire törékenyek vagyunk és ismét egy már kissé elfeledett oldaláról mutatkozott be, miszerint ha úgy gondolja, nincs határ, nincsenek szintek, s semmi sincs már igazán mélyen.

    A héten azért nem jöttem ki a gyakorlatból, szép profitot (+175%) termeltem, de nem ezen a számlán. Ez visszaadta a hitemet és megnyugtatott. Ezen a héten "megtanultam" ismét shortolni... :)

    Köszönöm a biztatást, nagyon sokan szeretnétek a folytatást, s most már afelé hajlok, hogy kis kihagyás után ismét felveszem a kesztyűt és visszazökkentem a blogot a régi kerékvágásába.

    A fogadást jelképesen elvesztettem.

    De így is sokan nyertesnek mondtatok, mert megtízszerezni egy kis tőkét nagy dolog. Köszönet érte. Viszont el kell mondjam, badarság volt ledarálni. Ennél sokkal nagyobb becsben kellett volna tartani és egy kicsit pánikolhattam volna én is, még 12.000-es Dow környékén...

    Az ötletem a következő, ott szeretném folytatni, amit a számláló mutat, de most a cél így több, mint százezer Dollár. De ezek után már nem leszek ennyire részletes, ennyire precíz. S nem is érdekel a bukta, nem leszek már megfelelési kényszerben és ott lesz a stop mindig, ahogy az elmúlt napokban.

    Ennyit tudok mondani egyelőre, természetesen nem szeretnék vesztesként távozni a placcról (nem is fogok, ugyanis a héten már bizonyítottam is), mert ez a blog már túlment azon a ponton, hogy mit sem törődve az emberek irántam érzett szeretetével és tiszteletével csak úgy kidobjam a nyolc hónapos munkámat és befejezzem a blogot.

    Köszönöm mégegyszer a biztatásotokat, most már tényleg igyekszem megírni azt a nagyon tanulságos bejegyzést, amit mindenki gondolom nagy kíváncsisággal olvasna már.

    Maradok továbbra is tisztelettel, jó hétvégét kívánok Minden kedves Olvasómnak:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  12. Szia bohóc!

    Sokáig gondolkodtam, hogy írjak-e, aztán végül rávettem magam annak fényében, amilyen az utolsó hozzászólásod volt.

    Egy kis felvilágosítás, lassan írom, hogy megértsed.

    Szerintem (ebben rögtön tévedhetek), azért olvasták sokan a blogodat, mert őszinte voltál (én ebben egy kicsit kételkedem, de maradjunk abban, hogy elfogadom ezt).

    Azonban, a legutóbbi kommentedben azt írod, vegyük úgy, hogy az elmúlt hét nem volt, töröljük ki, nézzük el, egy szót se róla (huh, felrémlenek a régi kommunista idők), és most minden ott folytatódik, ahol befejezzted ... No ez szép, gratulálok, főleg azért, mert komolyan gondolod azt, hogy innentől kezdve érdekelhet bármit az, amit leírsz.

    Feltételezem biztosan akad majd olyan is, aki mégis benéz majd ide, de megmondom őszintén, azon kívül, hogy unatkozik a munkája mellett, nem értem mit fog itt keresni.

    Végül elnézést az őszinteségem maitt, csak ugyan ezt vártam volna el Tőled is.

    VálaszTörlés
  13. Szia Steve Mark!

    Köszönöm a kedves megszólítást...

    Te pökhendien odabiggyeszted, hogy lassan írod, hogy megértsem, miközben Te NEM ÉRTETTED MEG, amit én a megjegyzésemben írtam.

    Ja, azért olvasTak, mert őszinte voltam? S Te kételkedsz abban, hogy az vagyok? Mindent számlakivonatokkal igazolni tudok. Most is olvasNak, sőt többen, mint előtte.

    Egy hétig gondolkoztam azon, mit tegyek (persze neked ez sem jött le), s a legszívesebben befejeztem volna az egészet, mert nem sikerült úgy, ahogy terveztem. Eddig ment szépen, de most betett nekem is ez a szakadás.

    Ettől függetlenül a megérzéseim 90%-ban jók maradtak, most már megtanultam végérvényesen, hogy rendkívül szigorúan kell kezelnem a money és risk managementet.

    Lelkiekben már felkészültem arra januárban, hogy előbb-utóbb jönnek majd a negatív, esetleg sokat bukott emberek, akik már a kezüket dörzsölve várják, hogy mikor mondhatnak oda nekem, s mikor jöhet az a szöveg, hogy : "Na ugye megmondtam, egyszer szalad bele, de az komoly lesz". Te a kárörvendő típus vagy, akiből ebben az országban arányaiban talán a világon a legtöbb van...

    Elég fájó az, amit kaptam a piactól, nincs szükségem ezekre az okostojás megmondóemberekre, akik még ilyen helyzetben is képesek belém marni. Jellemtelenségre vall. Az meg tájékozatlanságra, sőt megfontolatlanságra, hogy az eddigi nyolc hónap felett egy csapásra szemet hunysz az elmúlt hét miatt.

    Közkívánatra és csakazértis folytatom, s remélem, megcsinálom, hogy pukkadjanak meg az olyan emberek az irigységtől, amilyen Te vagy.

    Ja, nem kötelező engem olvasni, s ha megkérhetlek, légyszíves Te se fecséreld egy bohócra a bizonyára oly drága idődet.

    Tisztelettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  14. szia ChartKnight!

    fel a fejjel es tovabbi sok sikert es kitartast kivanok. Steve Markokbol tenyleg tobb van ebben az orszagban mint kellene, ne torodj vele/veluk!

    tovabbra is fogom kovetni a blogodat, hidd el sokaknak vagy peldakep es a padlorol felallva ujult erovel folytatni tudod, vegkepp le a kalappal!

    udvozlettel:

    va

    VálaszTörlés
  15. Kedves bohóc,

    Először is elmondom, hogy miért vagy Te bohóc.

    Nos azért vagy az szerintem, mert úgy viselkedsz, mint egy cirkuszban, az olvasók pedig sajnos azt kapják, amit látni és hallani szeretnének, hiszen kenyeret nem adhatsz nekik ...

    Induljunk ki abból, ki is a példakép. Egy olyan valaki, akinek nincsen kockázatkezelése, és még csak azt sem írja le, hogy meddig jött le a képzeletbeli ööö bocsánat, valós portfóliója ... ? Miért kell onnan indulni, ahol befejezted ? De most őszintén, kinek a lelkét nyugtatnád meg vele ?

    Valóban igazad van, az elmúlt nyolc hónapod szerintem semmit nem ér, pontosan az egy hét miatt ("annyira vagy jó, amennyire az utolsó versenyed volt"). De cáfoljál meg, írjad ki, hogy hogyan állsz most, és folytassad onnan, mert habár nem célom olvasni Téged, de drukkolnék, hogy végül Neked legyen igazad, és megmutassad azt, hogy lehet kockázatkezeléssel mellett is ilyen hozamot elérni ... Vagy, jelentsük ki, hogy Neked más a stratégiád, nem foglalkozol kockázatkezeléssel, és akkor én sem használom a képzeletbeli bohóc nevet ...

    Ami pedig a példaképek illeti, ha valakinek ez a stílusa (általában a magyar ember ilyen, mert tőle mindent el lehet venni, és elhitetni vele), akkor hajrá, meg is érdemli, hiszen pont pédát nem mutattál az elmúlt héttel, és még mindig képes lennél elhitetni azt is az emberekkel, hogy egy a stratégia, amit folytattál, hosszú távon eredményre vezet. No, az ilyen olvasóból lesz hosszú távú befektető ...

    Végül ha már másra nem volt jó a mi kis "beszélgetésünk", remélem ez majd segít :

    "Közkívánatra és csakazértis folytatom, s remélem, megcsinálom, hogy pukkadjanak meg az olyan emberek az irigységtől, amilyen Te vagy."

    Ha már más célod nem maradt ;)

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok!

    Először is köszönöm szépen a biztatást és a kedves szavakat!

    S most pedig rátérek ismét fanyar barátunk megjegyzésére.

    Most komolyan, Te azt gondolod, hogy demószámlával kereskedtem és az alapján írtam kb. 150 bejegyzést? Mert ugye továbbra is kételkedsz abban, hogy éles számlán nyomom...

    Nézd, hidd el, tükröt tartottam magam elé az elmúlt héten, gondolkoztam, mit tegyek. Ha többször olvastál volna, akkor tudhatnád a jellememből, hogy ez így van, de kiolvashattad az előző megjegyzésemből is. Tükörbe nézni és levonni a következtetéseket, továbbá elismerni a hibákat nem könnyű, de igyekszem tanulni belőle. Nincs szükségem arra, hogy egy anonim fricskázzon, a legnagyobb büntetést én adtam magamnak.

    Kettőnk között az a különbség, hogy én elismerem, ha a másik félnek igaza van, de Te egy beégetett, megváltoztathatatlan képet alkottál ki magadnak rólam és ez hiba. Te az a tanár vagy, aki arra kíváncsi, mit nem tud a gyerek.

    Egy nagy csatát veszítettem el, de a háború még nem fejeződött be.

    Példakép. Nem vágyok példakép titulusra, s szerintem nem is vagyok az, én ezt egyszer sem említettem.

    Te mondod nekem, hogy nem vagyok őszinte, amikor ezt írod: "habár nem célom olvasni Téged, de drukkolnék, hogy végül Neked legyen igazad". Ugyan, ne röhögtess :).

    Amúgy inkább vagyok egy közönségkedvenc bohóc, akit szeretnek, mint egy merev kritikus, akiről azt sem tudom, kereskedik-e egyáltalán, milyen eredménnyel, stb. Én egy nyitott könyv voltam, kiterítve a hálón, könnyű fogást keresni és találni rajtam. Persze erre sem gondoltál, amikor megjegyzést írtál.

    Úgy érzem, sok megszívlelendő dolgot írok le, továbbá felhívom a figyelmet az általam beleszaladt hibákat is bemutatva az ezirányú befektetések magas kockázatára is. Ebből sokat lehet tanulni.

    Igen, igen, más célom már nem is maradt :) De ha esetleg sikerül, a pukkadásnál jó lenne ott lenni...

    Bár úgy érzem, birtokában vagyok még azon szellemi képességeknek, hogy mindig tudjak neked válaszolni, azért nem az az életcélom, hogy a végtelenségig folytassuk, engedelmeddel van más dolgom is.

    Tisztelettel, üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  17. Örültem a beszélgetésnek, mivel ott ragadtál le, hogy én mit hiszek a demó számlával kapcsolatosan, ezért a többi kérdéstől már tekintsél is el, tényleg ez volt a legfontosabb :)) ... bohóc dolog ... Megjegyzem, soha nem feltételeztem, hogy ez demó számla, ekkora összegnél senki nem csinál magából bohócot ;)

    Végül annyit írnék, hogy amiket leírtam azt azért tettem, mert minimum annyi tapasztalatom van, mint Neked (a tőkepiacok tekintetében biztosan), csakhogy nekem nem 12 ezer apró dollár felett kell diszponálnom, és pozitív eredményt felmutatnom, mindezt hamis illúzók nékül.

    Köszöntem.

    VálaszTörlés
  18. Szia Steve Mark!

    Idézlek: "képzeletbeli ööö bocsánat, valós portfóliója". Te ragadtál le itt.

    Ha ekkora ember vagy, - gondolom százmilliók, milliárdok felett döntesz -, akkor mit is keresel itt? Ma én nem kereskedem, de az elmúlt egy órában is nagy vola volt a piacon, USA is nyitott. Tegnap nekem egy másodpercre nem lankadhatott a figyelmem, Te most nekem azonnal válaszoltál. Hogy is van ez?

    Ok, elő az eredményekkel. Szívesen megnézném.

    Hamis illúziók nélkül.

    Szintén örültem a beszélgetésnek.

    Tisztelettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  19. Elmesélem miért van időm írni Neked.

    Gondolom profi daytraderként tudod, hogy vannak célzónák, így amíg nem ér oda a határidős árfolyam (nézzél rá pl. a Nas határidőre), nem kötögetek össze-vissza pár pontért, hiszen az idegeimnek a nagyobb elmozdulásoknál kell a helyén lenniük. Habár daytradernek vallom magamat, sajnos nem sikerült halálra keresnem magamat, én tökéletesen megelégszem azzal, ha a MEGFELELŐ KOCKÁZATKEZELÉS betartása mellett megkeresek ebben az időszakban naponta 2-3%-ot a tőkére vetítve, és igen, van úgy, hogy ez nincsen meg, sőt vesztek egy nap, de hát milyen is ez a világ ?

    És hogy mit keresek itt ? Sajnos sok ismerősöm van, akik emelkedő időszakban hihetetlen jól kerestek, majd egy esés elvitte minden pénzüket. Mikor egy oldalról eltévedtem ide egy-egy unalmasabb időszakban, felkaptam a fejem, hogy hé, ez srác érdekes dolgot csinál, és kíváncsi vagyok össze fog-e jönni neki (bevallom a heccelés kedvéért írtam a demó számlát, most leírom, elhiszem Neked, hogy valós kereskedés van mögötte), sőt, figyelemmel követtelek. Természetesen az már korábban lejött, hogy a stop nem a te barátod, így azt gondoltam, nézzük meg hogyan viselkedik majd egy volásabb időszakban, hátha én gondolom rosszul, vagy nem jól látom a dolgokat.

    ... aztán sajnos így lett, de ami miatt írtam Neked az az, hogy ezek után nem vállaltad be azt, hogy leírjad, elbuktad a pénzt (mert egyszer talán azt írtad, hogy ha jól emlékszem 6400-as DAX-ig vagy jó, feltételezem utána elfogyott a zsé, és jött a "margin call").

    Ez így lett volna korrekt egyébként azokkal az olvasókkal szemben is, akik még mindig drukkolnak Neked ... de igazad van, mit is keresek itt ?

    Üdvözlettel,
    Mark

    VálaszTörlés
  20. Szevasz Mark!

    Meg kell valljam, ez a hangvétel más sokkal emészthetőbb, mint az eddigiek.

    Gondolom most meglepőt mondok, de írásod nagy részével egyetértek. Tudom, hogy tudod, hogy tudom.

    Kifejthetném most bővebben, mi vezetett idáig, ahol pillanatnyilag vagyok, de ezt a következő bejegyzésemben teszem meg.

    Hogy profi daytrader vagyok-e? Ezen gondolkoztam el. Szerintem nem, de szeretnék az lenni. Jegivel beszélgettünk erről az egész történésről és azt mondta nekem, lehet, ez volt az utolsó olyan negatív élmény, amit meg kellett éltem a piacokon, ami végre beégette véglegesen az agyamba azt, a kockázatkezelést mindennél szigorúbban kell venni.

    Amatőr hibák sorozata vezetett egyébiránt ide, be kell valljam, ember vagyok, nem tévedhetetlen.

    Írásod fonalán haladva meg kell jegyeznem, ilyen vola mellett, ahol naponta több száz, akár 3-400 pontokkal dobálnak egy Daxot, nagy luxus nem nézni minden percben az árakat és csak a stop-okban bízni.

    Régen én shortos srác voltam, szerettem a dinamikáját, a gyors lefutását, a legjobb időszakom a 2009-es év ősze volt. A shortot a 2010. március elsejétől induló végeláthatatlan long ölte ki belőlem, egyszerűen azóta féltem shortolni, neked ugye nem kell mondanom, elég komoly bikapiac volt.

    Most nem mértem fel időben az új helyzetet, ezen a piacon sokkal dinamikusabban kellett volna mozogni, s felismerni a rossz irányt, s időben váltani.

    Már leírtam, a fogadást jelképesen elveszítettem. Persze belegondoltam, optimális esetben is csak pár tízezerre tudtam volna felmenni, ha nem változtatok ezen a merev, feszes, "vissza nem adok semmit" magatartásomon, kevés eséllyel pályáztam volna a célösszegemre.

    A kedves Olvasóknak már megmondtam, lebontottam a számlát, s most már csak akkor érzem jól magamat, akkor van elfogadható moztásterem, ha legalább onnan, vagy öt számjegyről folytathatom.

    Eddig sem csaptam be senkit, ezután sem fogok.

    Kérlek értsd meg, a mostani helyzet már nem elsősorban a fogadásról, hanem inkább a talpraállásról szól, arról, hogy a mai világban az életünkben számtalanszor kerülhetünk olyan helyzetbe, amikor fel kell állnunk, újra kell kezdenünk. Nekem eszméletlen sok munka van ebben a blogban, sok tapasztalatot szereztem a piacokon, mert sok időt töltöttem el a grafikonok előtt, ezt nem fogom egyik napról a másikra kidobni.

    A blog ezután azoknak szól, akik a napi kereskedésben látnak fantáziát, közel áll hozzájuk a daytrade, s talán tudnak kicsit abba is kapaszkodni, hogy mindenhonnan meg kell próbálni felállni. Talán sikerülni fog nekem is.

    Köszönöm ezt a megjegyzést, ez tényleg korrekt volt, jó hétvégét kívánok Neked is, üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  21. Innen szép a győzelem!

    Meg kell jegyeznem, hogyha már sikerült 983 dollárról 13 ezer fölé menni, akkor a mostani számlaállásnak csak mentális jelentősége van.

    Mégis foglalkoztat a gondolat, hogy valyon mennyi lehet az aktuális egyenleg?

    VálaszTörlés
  22. szia,

    mikor a stratégiádról kérdeztelek és leírtad a választ, csalódtam.

    Nincs talpraállás VÁLTOZÁS nélkül.

    VálaszTörlés
  23. Szerintem a többiek nevében is állíthatom, hogy kíváncsiak lennénk a veled történtekre.

    Már 18 nap telt el az utolsó bejegyzésed óta, ill. a hétvégén sem írtál. Természetesen a világért sem szeretnék türelmetlen lenni, csak adj hírt magadról.

    VálaszTörlés
  24. "Sokáig azt gondoltam, az elmúlt 15 évben már elég tapasztalatot szereztem a pénzpiacokon, - voltam már a mennyben is, megjártam a poklot, - és ezzel az ismerettel túl sok újat már nekem a piac nem mondhat. Tévedtem. Óriásit tévedtem. Mindig fel kell készülni arra, az is be fog következni, ami nem következhet be."

    Különös tekintettel az utolsó mondatra... Egyébként az utóbbi hetek eseményei mintegy arra engednek következtetni, hogy bekövetkezett, ami várható volt. No és persze ennek nem lett volna szabad bekövetkeznie. Szóval akkor mi is az ábra?

    VálaszTörlés
  25. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  26. Chartnight egy dologban hibázott nagyot: nem volt moneymanagement-je.
    Nem készült föl pl az utóbbi 20 év legdurvább hónapon belüli esésére a daxon. Érdemes havi charton megnézni.
    Viszont 1200 % hasznot csinált kevesebb mint egy év alatt ami természetesen nem lehetséges szigorúan konzervatív kockázatkezeléssel amikor egy pozi max 1-2 % fix stoppal védve.
    Ide egy másfajta kockázatkezelés szükséges: pl. időnként kivenni a nyereség X -ed részét és mégha margin call is jön a fő számlán, -ami tegyük hozzá nagyon ritkán fordulhat elő- akkor is bőséges pluszban marad.
    Amennyiben ez az őrült zuhanás egy évvel később jön esetleg már a 100 ezres tartományban áll a számla amiről nem is álmodhatott volna ha a hagyományos, szigorú MM-et használja.
    A cél a kezdőtőke megszázszorozása volt záros határidőn belül amibe nem fért volna bele az időnkénti biztonsági -tartaléktőke képzése.

    VálaszTörlés
  27. Amit shortosgyula írt teljesen patent. Tökéletesen helytálló megállapítások.(öreg motoros) A "na ugye megmondtam" kicsinyessége nem ide való, meglehetősen pitiáner megközelítés, hiszen a történet arról szólt,hogy lehet-e százszorozni tőkét feszesen, kvázi határidőre. És nem arról, hogy van-e életképes stratégiánk konzisztens és átlagos eredmények megőrzésére.Arra mindenki képes,ha pszichésen eléggé felkészült a veszteségek elfogadására.Hozza is a remek évi 20-30%-ot. Ez pedig nem arról szól(t).
    Miután az eddig NEM korrigált eredmény világos, hogy nem fedi a valóságot megkértem személyesen CK-t, hogy tájékoztassa a a blog olvasóit, érdeklődőit. A teljes valóság feltárása rá tartozik, a konklúziók levonása pedig az őt kedvelőkre, elutasítókra, kárörvendőkre és szurkolókra.
    Neki még ezzel is meg kell birkóznia, van feladata bőven.
    Hardcore műfaj ez...
    (magam részéről levontam bizonyos tanulságokat, nem túl hízelgő bizonyos tekintetekben, de ez más lapra tartozik)

    VálaszTörlés
  28. Jozsó: ok, ok, de én már lassan eltávolítom az oldalt a könyvjelzők közül, mert eddig naponta idenéztem hátha, de azért hónapokig nem szeretném :( kár érte

    VálaszTörlés
  29. Sziasztok kedves Olvasók!

    Pár órán belül egy új bejegyzést teszek közzé, egy kis türelmet kérek addig tőletek. Annyit azért elöljáróban elmondhatok, valószínűleg meg fogtok rökönyödni.

    Köszönettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés