2011. július 6., szerda

Portugália behúzta a kéziféket

Tegnap este a tengerentúli befektetőket nem hatotta meg túlságosan a leminősítés, de az öreg kontinens, s vele együtt az Euró bizony nem tudta figyelmen kívül hagyni a történteket.

Reggel háromnegyed hét óta figyelem a piacot, amikor először ránéztem, meglehetősen vegyes kép fogadott, ismét a tetőn minden, s ráadásul hamarosan a japánokat is elég komolyan megtépték, a Nikkei szépen elrugaszkodott a 10.000 pontos szintről. A legelső ötletem GBP/USD short volt, majd EUR/USD-n gondolkoztam, de nem mertem, pedig csak fáziskésésben volt... Aztán górcső alá vettem a kedvencemet, a Daxot is, hát meglehetősen nyögvenyelősnek éreztem ezt a shortot, de azért valljuk be, 7.460 környékén már nagy kockázat nem lett volna, ha rádobok pár lotot a piacra. Inkább megvártam a nyitást. Nagyon szerették volna megtartani a 7.440-es szinten, hát többször is kinyitottam az "eladás ablakot", de nem volt bátorságom megshortolni. Mindig belekaptak, nem tűnt egyértelműnek, hogy pont ott, éppen akkor nem fog megfordulni.

Később persze osztották a pofonokat, kapott az olaj, a Dow, a Dax is elég rendesen, a legnagyobb visszaesést talán az Euró szenvedte el, nem is lehet ezen csodálkozni. Visszavettek a lendületből a nemesfémek is, s bár anyagi hasznom nem származott belőle, jó volt a meglátásom, én ennek is örülök. USA nyitásig biztosan nem nyitok pozit, bizony a mai nap kérdése: tud-e tovább menni a piac, vagy érdemes már ma shortbeszállókat keresgélni.

2 megjegyzés:

  1. szia,

    kezdem úgy érezni, hogy kereskedés helyett a le-, felminősítő cégek tulajdonosaként sokkal nagyobb sikereket érnék el.

    Ha pénzre van szükségem csak bedobok egy elemezést.

    Ugyan tud-e egy ország helyzete változni pont azon napon? (tud)

    VálaszTörlés
  2. Szia Igazságos Tőzsde!

    Bizony, így könnyebben keverhető a kártyapakli.

    Van azért ma még több dolog is, amitől lejtmenetbe kapcsolt a piac. A portugál hatás közvetett, ugye elég komolyan gyengül az Euró, ennek nagyjából ismerjük a következményeit.

    Most minden longos USÁ-ban bízik, s azt reméli, a jenkik megfordítják a széljárást.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés