2011. július 8., péntek

Csak erős idegzetűeknek

Ment a műsor, mely ma délután fél háromkor vette kezdetét. Előtte addigi jó szokásukhoz híven tépték az indexeket, s a Dow-t egészen 12.775-ig, a Daxot pedig 7.523,3-ig húzták fel. Aztán jött a vaskos meglepetés, amire senki sem gondolt, illetve úgy pontosítanék, ekkora arányú bezúzásra szerintem kevesen számítottak. Megjött a kiábrándító munkanélküliségi ráta, s hogy csak a fontosabbakat említsem, a meglehetősen rossz Nonfarm Payrolls is. Rég láttam ekkora megütést, állt is a program az indexeknél egy-két percig, csak az olaj szakadásából, na meg az arany és az ezüst egekbe szökkenéséből lehetett arra következtetni, itt nagy a baj. Gappel nyitott a Dow és gyakorlatilag azonnal ledobott magáról kb. 150 pontot. Nem járt jobban a többi index sem, a Dax például 90 ponttal került lejjebb.

Túlzónak találtam ezt a megütést és azonnal vettem kis tételeket olajból, Dow-ból és Dax-ból. Betettem továbbá limit vételeket mindegyikre, elképesztően mélyre is, s mind teljesült a nagy leszórásban.

Pont délelőtt írtam, vigyázni kell a pénteki pozíciónyitással, hát engem most beszippantott a piac és úgy éreztem, lépnem kell. Longolni ilyen megütés után bizony egy adrenalinbomba. Rossz, rendkívül rossz pozícióból nézni ilyenkor a napi minimumot rendszeresen módosító indexeket és egyéb instrumentumokat. Kemény órákat éltem meg, de közben lazítottam, úsztam egyet, mondhatni kiúsztam a gyomorszorító izgalmakat magamból. Csak az eddigi piaci ismereteimben bízhattam, jóllehet volt a környezetemben olyan, aki legszívesebben záratott volna velem mindent, mert szerinte short kezdődött, én kitartottam. Azért persze jött más telefon is, aki bíztatott és azt mondta, ezt a longot ki lehet ülni. Szó nem volt arról, hogy kiszálljak, ha gáz is lett volna, megvárom a hétfőt. Részben amúgy így is teszek.

Egy instrumentumot zártam, nem nehéz kitalálni, a Dow-t. Dow-ból a következő árakon voltak long pozíciók: 2 lot 12.629-ről (piacin), 1 lot 12.615-ről (limittel), 1 lot 12.605-ről (limittel) és végül volt 1 lot limit vételem 12.588-ról is, mely 12.585-ön teljesült. Ezek mellett olajat és Daxot vásárolgattam különböző szinteken. A Dow eladást egy-két órával a nyitást követően máris betettem és a végére nagyon szépen felhúzták az indexet, így sikerült is limittel egyben eladnom mind az 5 lotot 12.678-on. Ez a trade meglehetősen szépen fialt, nettó +307 Dollárral növelte meg a számlám egyenlegét. A Daxot nem adtam el, ezen az áron (7.430 környéke) nem szeretnék megszabadulni tőle, az olajat sem, ami egyelőre kissé lejjebb van az átlagáramnál. A számlálóm a lezárt trade-ek utáni állapotot mutatja, mint eddig mindig.

Háromból egyet tehát zártam, a Daxnak elvileg hétfőn illene 7.440 fölé menni, az olajat meg már a végjátékban elkezdték csipegetni, szóval viszonylag nyugodtan élvezhetem a hétvégén a napsütést és a vizet.

6 megjegyzés:

  1. szia,

    írnál egy bejegyzést a stratégiádról?

    Mi alapján lépsz ki, be? Miért vásárolsz, adsz hozzá és mennyit stb.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Követhető a számlanövekmény hitelesebb formában is vagy be kell érjük a bemondással?

    VálaszTörlés
  3. Szia Igazságos Tőzsde!

    Ez az a kérdés, amire nem tudok konkrét választ adni. Nincs előre lefektethető stratégia, maximum körvonalazni tudnám az egészet. Intuitív, mint azt már sokszor említettem.

    Szia ShortosGyula!

    Akivel személyesen találkozom, mindenkinek megmutatom a hitelesített számlakivonataimat.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  4. Szia,

    így nem fogsz tudni "eladomatutistratégiám" tőzsdetanfolyamot szervezni párszázezerért..:-)))

    Aki tudja csinálja, aki nem az tanítja?

    VálaszTörlés
  5. Már láttam egy két ilyen tanfolyamról készült előadást, videót. Többnyire korrektek, hozzáértésről is adnak tanúbizonyságot,90-98% a TA-ről szól, van olyan amelyik még bizonyítványt is ad:-)Miről is? (lol)A mennyiért másodlagos, mindenki maga kell megbecsülje az ár-érték arányt.
    Viszont egyetlen sulitól, akadémiától, egyetemtől - ki tudja még milyen hangzatos elnevezésű marketingcsapda? - nem láttam (eddig)kimutatást sem az oktatók nominált és évesített valódi (éles) számlaegyenlegéről, sem a "hallgatók" által tanult és eredményesen hasznosított stratégiákról. Ha van ilyen: szívesen látott vendég.Hasznos eszmecseréket bármikor érdemes folytatni...

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!

    Igazságos Tőzsde, ez kedves :).

    Laci, azért akadhat néhány, s ha okosan gyarapszik, még a szomszéd sem veszi észre...

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés