2011. július 14., csütörtök

A bika akadályfutása

Az elmúlt pár napban történtek miatt ismételten komolyabban gondolkodóba estem és próbáltam megfejteni, mi, miért történik a piacon.

Volt ugye nekem egy kihagyott hónapom, május közepétől június közepéig nem kereskedtem. Már előtte is és ebben az időszakban is folyamatosan csorogtak le az árak, tulajdonképpen hat héten keresztül csak esett a piac. Majd jött a félelmetes június végi rally, s gyakorlatilag egy hét alatt visszakerült minden majdnem a tetejére.

Míg tavaly egyértelműen a Daxot éreztem iránymutatónak, jószerivel állandóan törte a német index az utat a dzsungelben, folymatosan elsőként érve el új lokális maximumokat, most már ugyanez a Dow-ról mondható el, bár tudjuk, passzát szelek fújtak tavaly is, de USA óvatosabban szedte a lábát. Most mondhatni kitűnő formában vannak a jenki indexek és nekem az az érzésem, hamarosan akár csúcstámadás is jöhet.

Ha USA megy, megy a világ is. Az elmúlt péntek kora délutánig tartó lendület, mely folyamán korrekciót alig láthattunk, már előrevetíthet valamit. A piac meglátásom szerint nyitott az új csúcsra, szinte ki van éhezve rá. Természetesen a nagy befektetők tudják ezt, s azt is tudják, a kicsik túlnyomó többsége shortolni szeretne, innen lefelé várja a piacot.

Van ugye egy standard problémánk, a görög államcsőd, múlt pénteken jött a kiábrándító munkanélküliségi ráta, több sem kellett a megütött piacoknak, hogy bedobják az olasz államadósságot, amikor levegőhöz jutott volna kedden este a placc, máris jöttek az írekkel, s az i-re a pontot tegnap a Moody's tette fel, USA adósságának tripla A besorolásának leminősítését valószínűsítő felülvizsgálatával.

Nekem úgy áll össze a kép, mindenkit elbizonytalanítanak, mindenkit igyekeznek beshortoltatni, s amikor már kellőképpen feltankoltak, jöhet a mindenki számára érthetetlen rally. Bizony. Már csak egy kérdés van, - tudjátok, én mindig a Dow Jonesből indulok ki - elég-e ez a 600 pont nekik? Ez úgy jön ki, hogy 12.400-ról 13.000-ig pattan el az US30.

Ne feledkezzünk meg a gyorsjelentésekről, amik komoly táptalajt jelenthetnek egy ilyen mértékű emelkedésnek, elég két-három nagyágyú várakozás feletti gyorsjelentése, s máris többszáz ponttal ugrik meg az index.

Ennek megfelelően longban vagyok a Daxommal továbbra is, tegnap reggel még vásároltam is hozzá, továbbá már Dow longot is nyitottam. Természetesen fel kell készülnöm arra is, ha nem jön össze a vízióm, 12.375 alatt valószínűleg ki kell pakolnom a Dow-t, a Daxnál ez körülbelül a 7.075-ös szint környéke. De most is hiszek a longban, hiszek a meglátásomban, mint mindig. Kiváncsi leszek, igazam lesz-e.

Ezzel az írással nem szeretnék senkit sem befolyásolni.

Jó szelet kívánok a placcon Mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. szia,

    hasonló gondolataim vannak. EURUSD sem igazán akaródzik a résbetöltés után esni.

    VálaszTörlés
  2. Szia Igazságos Tőzsde!

    A Dollárt nyomtatni fogják ezerrel tovább, ez is segíthet ebben, de hát persze az Euró sem panaszmentes...

    Ezt a műsort (amit az utóbbi héten tapasztaltunk) már eljátszották és láttuk, mi lett a vége, ezért voltam most is gyanakvó.

    Hadd idézzem Jegenye barátom örökzöldjét ilyenkor:

    "A piac mindig arra megy, amerre a legjobban fáj!"

    Ma 12.600 fölé várom a Dow-t.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés