2013. május 25., szombat

Samsung Galaxy S4

Szükségesnek tartok egy kis kitérőt tenni ebbe az irányba is, mert a telefon, az emberhez legközelebb álló, leggyakrabban használt kommunikációs eszköz óriási fejlődésen ment keresztül az elmúlt években.

Ha jól belegondolok, a 2000-es évek közepétől már okostelefonom volt. Az első ilyen készülékem, a T-Mobile által forgalmazott MDA Pro volt, melyet 2006 tavaszán vásároltam meg. Imádtam, akkoriban csúcskészülék volt, impozáns technikai paraméterekkel: gyors, 520 MHz-en ketyegő Intel Bulverde processzorral, 640*480 pixeles (VGA) kijelzővel, kinyitható, kihajtható QWERTY billentyűzettel, Windows Mobile 5.0-ás operációs rendszerrel, bővíthető memóriával. Utóbbit ki is használtam, 2 GB-os SD kártyát tettem bele, ez akkoriban szinte kihasználhatatlan tárhelyet jelentett. Persze volt hátránya is, a mérete és a súlya. Emlékszem, szinte minden baráti összejövetelkor „féltéglázott” mindenki :), de különösebben nem zavart.

A következő években egyre többet lehetett hallani az iPhonokról. Ha jól emlékszem, egyik barátom kezében láttam meg egy ilyen készüléket, ez még iPhone 2-es volt. Kintről hozatta, Magyarországon még nem forgalmazták. Amikor megkérdeztem tőle, tulajdonképpen miért és mit tud, egy mondatban foglalta össze: „Kapsz a kezedbe egy remek hardvert és arra használod, amire akarod”. Azt hiszem, ez a mai napig igaz, pedig akkor fogalmunk sem volt a lehetőségekről, arról, hogy applikációk tekintetében mekkora fejlődés előtt áll ez a szegmens.

2008. augusztus 22-én reggel futár értesített, meghozta az MDA Pro-t leváltó telefonomat. Kihasználtam a szolgáltatóm remek kondícióit és szert tettem egy új, már 3-as iPhone-ra. Szép lassan ébredtem rá, mekkora kincs van a kezemben. Az iPhone egy más világot jelentett, gyökeresen megváltoztatta az embernek a telefonról alkotott képét. Egy gombnyomásra elérhető vált minden, szolgáltatások tömkelegéből lehetett választani. Letisztult formavilág, kiforrott konstrukció jellemezte és jellemzi ma is ezeket a készülékeket. Itt a blogban anno, 2011-ben kétszer is tettem említést róla, egyszer év elején és egyszer év közepén. A szerkentyűt nem kell bemutatni, mindenki mindent tud róla. Arra viszont kevesen fogadtak volna – talán magam sem -, hogy ez a lassan 5 éves készülék gyakorlatilag karcmentes, hibátlan, egyszer sem volt szétszedve és javítva (!), az akksija is jól bírja még, egyszóval mechanikailag egy időtálló darab.

Bármennyi jót is tudnék mondani róla, be kell látni, hardveresen sajnos eljárt felette az idő. Jött a 3S, a 4, a 4S, s tavaly ősszel a jelenlegi legújabb iPhone, az 5-ös.

Sokat gondolkoztam, mi legyen a következő készülékem. Mint látható, ebben nem kapkodok, ritkán cserélek, de akkor igyekszem a legjobbat kiválasztani.

A címből már tudjátok, mire szavaztam. Váltottam, méghozzá duplán. Először szolgáltatót, 16 év után elköszönök a T-Mobiltól, mert egyszerűen nem érdemlik meg, hogy tovább előfizetőjük legyek. Nem, nem a szolgáltatás minőségével van gond, az tökéletes. De csak a múltjukból élnek és bő 10 éve gyakorlatilag semmi nagy dobásuk nem volt a magamfajta telefonon csüngő emberek felé. Ez még inkább érezhető azóta, mikortól történelem lett a Westel márkanév, mióta a T-csoport tagja a cég.

Van viszont egy szolgáltató, aki mindig törekedett arra, hogy remek akciókkal álljon elő és úgy éreztem, bár maradi vagyok ilyen tekintetben, váltanom kell. A Vodafone Red Super díjcsomagra esett a választásom, azt hiszem, nem kell magyaráznom, miért.

Bár már tavaly ősszel kihozta a Voda ezt a „végre ilyen is van” előfizetéses csomagot, már csak egy ütős készülékre vártam. Sokat gondolkoztam a HTC 8X-en az Windows Operációs rendszer miatt, azt hittem, nagyobb sikert ér el a Windows a 8-cal. Talán jól döntöttem, szerintem döcögős a sztori, nem abban az ütemben terjed, ahogy számítani lehetett rá.

Év elején már egyre több hír, technikai paraméter szivárgott ki a Samsung új csúcskészülékéről, a Galaxy S4-ről. Minél többet tudtam meg róla, annál jobban megtetszett, de tetszett az android térnyerése is. Az iPhone 5, illetve 5S mellett még érdemes odafigyelni a Google Phone-ra. A Google, ha így folytatja, elsőszámú cég lesz a jövőben a világon és ezt nagyban a hihetetlen innovációs képességének köszönheti. Gyakorlatilag lassan nem tudunk élni a Google csoport által nyújtott szolgáltatások nélkül, annyira a részét képezik mindennapi életünknek. Nem véletlenül tart ott a részvény ára (873,32 USD), ahol. Hamarosan elérheti a bűvös 1.000 Dollárt is.

De vissza az S4-re. A paramétereket mindenki ismeri, a csapból is ez folyik. Az első hetek tapasztalata igen kiváló, mindent tud, sőt többet is, amit ma egy csúcstelefon tudhat. Úgy érzem, etalont tartok a kezemben, fel van adva a lecke a konkurenciának. Az első kérdés mindenkitől, akinek mesélek róla, hogy „Nem túl nagy?”. Hát igen, a péklapát méretű telefonok korát éljük most, s ha attól a minimális kényelmetlenségtől eltekintünk, hogy mekkora, hogy a hüvelykujjunkkal kicsit nyújtózkodni kell, ha a bal felső sarokban kattintanánk valamire, akkor szinte tökéletesnek mondhatjuk. Ami számomra fontos; az 5 collos kijelző előnye a 3,5-össel szemben: sokkal szembarátabb, jobban áttekinthető rajta minden, s ebbe magától értetődően beletartozik a piaccal kapcsolatos applikációk használata is.

Körbenéztem itthon. Az első színes tévénket még Bécsben vásároltuk 1988-ban, egy kis Samsung színes TV-t. Bár ma már természetesen nem használjuk, a múltkorjában próbáltam ki, még most is tökéletesek a színek, hibátlan a készülék. Azóta már van itthon Samsung plazma TV, Samsung netbook, Samsung mosógép, Samsung telefonok és még sorolhatnám. Ott van a szeren a dél-koreai gyártó, én maximálisan elégedett vagyok az általam használt termékeivel, pillanatnyilag az elsőszámú szórakoztató-elektronikai termékgyártó és nagyon tudatosan építi fel üzletpolitikáját, tehát lehet a jövőben is bízni benne.

Zárásképpen pedig essék szó egy kicsit a kereskedésről is. Pénteken végre shortoltam, két Dax kört nyomtam, s egész jól sikerültek. A Dow Jones péntek lévén naná, hogy emelkedéssel zárt, igaz, nap közben szép shortos köröket lehetett futni a jenki indexekben is. Hétfőn az Egyesült Államokban ünnepnap lesz, a háborús hősök emléknapja miatt nem nyitnak ki piacok, erre figyelni kell a holnaputáni kereskedés során.

Remélem, nem voltam túl hosszú, kellemes hétvégét kívánok Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése