2013. május 17., péntek

Shortzárási pánik

20:56-kor elpattantak a húrok. Minden index az előző napok folyamatos emelkedését követően a tegnapi kis pihenő után ma is igyekezett lokális illetve történelmi csúcson zárni. Egész nap látszott az őrült vételi erő, de nem sokkal ezelőtt bedurvultak a dolgok.

A leglátványosabb most a Dax volt, tegnap és ma is elakadt 8.400 körül, de látszott, sok shortos ezt gondolta utolsó bástyának, utolsó kapaszkodónak. Rengeteg stop sülhetett el, mert percek alatt egy százalékkal emelkedett a határidő, egészen elképesztő, de 8.475 pillanatnyilag a történelmi csúcs, egyébként az index 8.398-on zárt.

A jenkiket meg sem kell említeni, a Dow Jones 15.300-ról is elpattant, mire ezt írom, már 15.350 felett jár, az angol határidő is meredeken emelkedik, eddig a 6.710-et tudott, most már 6.750. A franciák sem tétlenkednek, itt nagy kérdés az volt, mit kezdenek a figurával, a 4.000-el. Ők most 4.025 környékén járnak.

De a legextrémebbek természetesen a japánok, a Nikkei ma hajnalban kereskedési időben még 14.900 alatt is járt, most pedig 15.367-en áll! Ezzel gyakorlatilag nemcsak beérték a Dow Jonest pontban, hanem már meg is előzték. Ki gondolta volna ezt tavaly november közepén?

Ma amúgy eltökéltem, hogy beszállok itt a blogos számlán az US30-ba, a limit vételem 13.250-en volt, majd módosítottam 58-ra, de végül elbizonytalanodtam, s adat előtt (Reuters/Michigan) inkább nem mertem venni. Utána is csak néztem, néztem a monitort és nem mertem lépni. Még 73-75 körül lehetett volna hozzájutni kétszer is, a 300-ig kitépés szinte garantálva volt a mai nap láttán, de péntek van, jön a Pünkösd és nyugalmat szerettem volna.

Persze egy kakukktojás azért maradt, egy számlán most is meglovagoltam a longot, ötször vettem és adtam el, miközben ezt a bejegyzést írom, addig is kereskedtem :). Visszatérve a kis blogos számlára, talán túlóvatoskodom a kereskedést, való igaz, de nehéz úgy pozíciót nyitni, hogy mindig, minden kötésnek sikerülnie kell itt az elején.

Kellemes hosszú hétvégét, illetve Pünkösdöt kívánok Mindenkinek!

3 megjegyzés:

  1. Én már csak egyet várok: amikor a FED beszünteti a pénznyomtatást. Akkor az EURUSD elindul 1,20 irányába (lehet, hogy nem jut el, de amíg megy, addig kell vele menni), a tőzsdék meg biztos short. Ott majd kasza.

    VálaszTörlés
  2. itt is van. Bernanke tegnap megszólalt, a Nikkei 7 %-ot esett, az EURUSD már 100 pontot.

    VálaszTörlés
  3. Szia Is!

    Hát igen, egyszer törik a perec.

    Nikkei: mai maximum: 15.944 pont
    mai minimum: 13.982 pont (eddig, japán kereskedési idő után).

    Ez közel kétezer pont. Elképesztő, persze mit is várhattunk, ha tavaly november közepén még 8.600 felett kicsivel téblábolt erőtlenül...

    Óriási volatilitás van, csak nagyon óvatosan a "játszótéren" :).

    Üdv:

    Chart Knight

    VálaszTörlés