2013. május 22., szerda

A tüske

Ebben a pillanatban úgy áll a helyzet, komoly esély van arra, hogy a mai nap fordulónap lesz. Úgy tűnik, a négy óra utáni eufória, mely újabb csúcsokig szakította ki az indexeket, kezd alábbhagyni. Elképzelhető, hogy a befektetők szép lassan átértékelik Bernanke szavait és profitrealizálásba kezdenek.

Okuk van rá, a kitartóak ha kitáraznak, tetemes nyereséget zsebelhetnek be. Mint ahogy sejtettem, az emelkedés begyorsult (főleg a japánoknál figyelhettük meg ezt), de nem egészen egy órával ezelőtt, fél öt után nagyon hirtelen, meredeken elkezdtek esni a fontosabb indexek. A volatilitás megugrott, erősödik a Dollár, ez már óvatosságra inthet.

Ma szintén eltökéltem, hogy pozíciót nyitok itt, most végre sikerült, Dow-t longoltam, de nem akkor, amikor terveztem, és pláne nem ott zártam, ameddig sejtettem, hogy elmegy.

Persze nem kizárt, hogy a mai napot is megveszik és minden megy tovább és tovább... :)

2 megjegyzés:

  1. Nem csak hogy alább hagyott az eufória, hanem a korábbi támaszok mára szinte ellenállás-szerű szintekké alakultak. Tudjuk mindezt azok után, amit ma látunk... Biztosan sokak fejében megfordult már, mennyire túl vannak lihegve az indexek - itt lenne az ideje egy kiadós korrekciónak - de az időzítése ennek a posztnak annyira patent volt,hogy ehhez csak gratulálni tudok. Leginkább a JP225-höz, ami egy Fukusima 2.0-t produkált. Hogy nem látható számottevő eredmény ezen a kis számlán, azt annak tudom be egyrészt, mert nagyon kicsi és ennél fogva a találati aránynak száz százalékosnak kell lennie. Másrészt bizonyos vagyok benne, hogy az egyéb számlán való törődés ebben a volatilitásban prioritást élvezett. Még egyszer: kitűnő megérzés, meglátás volt perfekt időzítéssel.

    VálaszTörlés
  2. Szevasz Laci!

    Tegnap fél ötkor, miután a Dow elérte a 15.541-es történelmi csúcsát, olyan dinamikával kezdett el zuhanni, hogy éreztem, itt valami történt. Gyakorlatilag 10 perc alatt lefaragtak róla egy százast. Utána még persze elbizonytalanított, mert elkezdték újfent kapirgálni felfelé, de itt már valószínűleg azok vettek, akik semmiképpen sem szerettek volna kimaradni az "évszázad longjából". Ez már más volt, mint az eddig megszokott emelkedés.

    Úgy éreztem, írnom kellett, tudom, kissé bátor volt, de azóta tudjuk, mi történt, az elmúlt 24 órában 180 fokot fordult a világ.

    Igazad van, jól látod, ezen a kis számlán ekkora tőkével tilos ilyen volatilitás mellett pozíciót nyitni. Egyébiránt maximális fordulatszámon pörgök, ez egy igazi daytrader paradicsom, persze jó, ha méretes számlák, komoly tartalékok vannak alattad :).

    Tisztelettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés