2013. május 15., szerda

Long Forever

Akár hiszed, akár nem. Elképesztő, ami itt megy, de csak akkor lehetünk eredményesek egy ilyen időszakban, ha megyünk a tömeggel. Egyszerűen muszáj.

Itt a kis blogos számlán tegnap merészkedtem pozíciót nyitni látván a Dax ellentmondást nem tűrő erejét. Mint láthatjátok, 10 pötty után zártam, holott nyitáskor már betettem a 8.289,8-as limit árat, de jobbnak láttam újfent eltenni egy kis pluszt, ez a biztos, ez mindig biztos.

Tegnap, amikor frissítettem a kötéslistát, megdöbbenve konstatáltam, hogy április 22-én még 7.450-en vettem Daxot és másnap 14.660-on Dow Jonest... Pontosan három hét telt el azóta.

Csak tényként említem meg, egy másik instrumentum is elérte a 15.000 pontot, a Nikkei. Várható volt, emelkedésben a japánok nem ismernek tréfát. Az USD/JPY már búcsút intett a 100-nak, itt sem lehet tudni, hol a határ.

Ezen a kicsi blogos számlán nagyon ritkán kereskedem, de egyébként a többin óriási fordulatszámon, szigorúan rövid etapokat nyomva és kizárólag a long beszállókat keresve.

A fák nem nőnek az égig, tudom, de aki január óta ezt szajkózza, és okokat keres a shortra, mitöbb kapaszkodókat, annak már rettenetesen fájhat a jelenlegi helyzet.

Lehet, hogy az emelkedés még csak most kezd begyorsulni?

3 megjegyzés:

  1. Szinte mindenki a fordulatot varja es a partvonalrol figyel, ezert mindig vannak uj beszallok, akik felfele hajtjak az indexet. Nincs egy tisztesseges korrekcio sem, igy a mostani piacon az nyer, aki vallalja a kockazatot es beszall vhol.

    Azon gondolkodtam, hogy ha eljon a varva vart fordulat, akkor az ugyanilyen lesz: senki nem mer majd beszallni, mert majd azt varjak, hogy egy picit emelkedjen az index, az index meg ugy fog lefele menni, mint a nyeletlen balta a toban. Sokaknak fajdalmas lesz, mert lemaradnak a jo beszallorol. Es amikor tenyleg megfordul az index, senki nem fogja elhinni, hanem mindenki csak egy kis korrekcionak fogja gondolni.

    VálaszTörlés
  2. Szia Viktor!

    Beszállni partvonalról egyébként mindkét irányba lehet.

    Most az az érdekes, hogy érthető az emelkedés, mert a pénz mint mindig, most is keresi a helyét, a hozamot és pillanatnyilag nem nagyon tud jobbat.

    Gondolhatod, tömegeknek fájhat már ez a szint, hisz ember nem hiszi el, hogy még tovább fogunk emelkedni. Hát pont ezért megyünk tovább.

    Fordulat szerintem csak begyorsuló emelkedés után várható, ha így lesz, az bizony nagyon ütni fog, de ha a jenkiket nézem, vagy a japánokat, de most már nyugodtan ide vehetjük az EU-t is, ez az alattomos, korrekciók nélküli, sunyi long egyelőre rendkívül megnyugtató azoknak, akik akár hónapok óta képesek csak ülni a longjukban és minden héten kiszámolni, mennyivel érnek többet a pozícióik.

    Üdv:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  3. Nagyon igaz. Elvileg a trendkövetőknek csak a stoppokat kell húzogatni és nap mint nap bevenni a szívgyógyszereket:-)

    VálaszTörlés