2011. április 16., szombat

DAX: kitáraz-újratölt, kitáraz-újratölt...

Bevallom, meglehetősen próbára tette a Dax az emúlt héten a tűrőképességemet. Miután felfedezi az ember, hogy egy-két nap alatt nem javulhat a szitu, kénytelen kelletlen orvosolnia kell a problémát. Én ezt a helyzetet úgy oldottam meg, több optimális ponton kiszálltam és többször újravettem az egész csomagot jóval alacsonyabb áron. Még mindig hiszek a longban, még mindig nem ráztak ki a gatyából, még mindig nem hitették el velem, jön a short, még mindig nem remegtették meg a kezem annak ellenére, hogy nagyon nagy méretről van szó. Ez a két hét annyira igénybe vett a nagy számlán, hogy még a blogba sem tudtam írni. Eredményessége pedig rendkívüli, a számla egyenlege a harmadával nőtt és újra nagyon jó átlagárat tudhatok magamnak, igaz a hét vége miatt harmadával csökkentett méretben. Annyit még hozzáteszek, volt egy nagyon jó és gyors kanyarom az olajjal (WTI) csütörtökön 106-tól 108-ig nem kis mérettel, ez is sokat segített. Folyamatosan nő a háttér, a még elérhető tőke, mely nyugalmat ad. Ha jó az irány hétfőn, természetesen tovább növelem a pozícióméretet, akár a duplájára is! Gondoljatok bele, szinte mindenki shortol! Mindenki várja már az ismételt nagy összeomlást. Nem fog bekövetkezni, mert

"A piac mindig arra megy, amerre a legjobban fáj!".

Ezt a mondatot Jegenye barátomtól hallottam és sohasem felejtem el. Szinte minden nap eszembe jut ez a pár szó, mely a könyörtelen igazságot tárja a szemünk elé.

Olvasói megjegyzésre válaszolva még eszembe jutott pár dolog és inkább itt teszem közzé, nem az előző bejegyzés megjegyzéseként, mert úgy érzem, ezeket a gondolatokat többekkel kell megosztanom, mert lépten-nyomon, nap mint nap megkérdezik tőlem.

A piacot mindenkinek magának kell felfedeznie. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni a történetet, akkor az indexek, a devizapárok és a nyersanyagok közötti összefüggéseket keresem és figyelem. Bizony rá kell szánni az időt és ott kell ülni a gép előtt, hogy minél több rezdülés, eseményekre, adatokra adott reakció égjen bele a tudatunkba. A piacot mindenkinek magának kell megismerni a saját vérmérséklete szerint.

A piac általában díjazza az áldozatkészséget, tehát ha sokat vagy ott, és "megvicceli" azokat, akik felületesen gondolkoznak pozíciónyitásról (belépnek, gyorsan vesznek, vagy eladnak, be a stop és majd jó lesz). Hát ez gyerekek, nagyon nem így működik...

A piac egész embert kíván, nem lehet félvállról venni! Ezt kiemelten fontosnak tartom.

Sokszor mondják nekem, mit csinálsz ott a monitor előtt, ha már megvan a pozi? Például kíváncsi vagyok, az elképzelésem jó volt-e, jó irányba mennek-e a dolgok. Tudok regálni különféle új helyzetekre és még sorolhatnám. Nem csak úgy lehet menedzselni egy pozíciót, hogy berakom a limit eladást és a stop-ot, ez nem ilyen egyszerű. De talán a legfontosabb, ez idő alatt ismét rengeteg impulzus ér, sok-sok új tapasztalat és a jövőre vetítve ez "mindössze" annyit jelent, szépen le lehet vinni egészen minimálisra azt a bizonyos hibaszázalékot.

Ezek után én már csak egy valmitől félhetek igazán. Az eredmények kötelezhetnek. Most majd mindenki elvárhatja az eredményességet, a sikerességet továbbra is. Igyekszem, természetesen ezután is megteszek mindent, de senki sem tökéletes, a homokszemek sajnos mindig közel vannak a gépezethez.

Jövő héten új fejezet kezdődik a kis számlámon, elindítom a kereskedést a BpForexnél. Ahogy a naptárra nézek, szépen kiesett az április fele, de sebaj, jönnek még az átlagosnál jóval intenzívebb időszakok is :).

Jó hétvégét kívánok Mindenkinek!

5 megjegyzés:

  1. Ugy tunik, hogy sajnos most nemigen volt igazad a longoddal, remelem idoben kiszaltam... Amugy hol marad a money management?

    VálaszTörlés
  2. bocs: marmint, hogy Te szalltal ki idoben. mindenesetre sok sikert a tovabbiakban

    VálaszTörlés
  3. Szia Philipp!

    Sok-sok gondolat kavarog bennem a hétfői nappal kapcsolatosan, a "sajtóértesülésre" hivatkozva (görög) sztori, majd a "kilátásba helyezett" (!) leminősítés... Ez most vicc, vagy komoly?

    Több sem kellett a jenkiknek, hogy ismét megmutassák a világnak, honnan fúj a passzát szél.

    Húsvétra majd odateszik a 12.500-as Dow Jones-t a világnak, hogy majd legyen idejük a hitelminősítő hangyaszorgalmú munkatársainak az Ünnepek alatt is elemezgetni, vajon miért is megy ennyire a piac, mert rajtuk kívül úgy látszik, mindenki tudja ennek okát.

    Dax pozi. Kipakoltam, újravettem, a szokásos. Bár szenvedtem el veszteséget hétfőn - nem tagadom - emiatt a szépen összehangolt "támadás" miatt, de tegnap és ma reggel újravettem mindent és a tetején eladva (7.239) teljesen elégedetten távoztam a piacról.

    Most új long beszállókat keresek, ha elkezd korrigálni lefelé, folyamatosan veszem vissza az egész csomagot.

    Igen, továbbra is hiszek a longban, csak rá kell nézni a mai grafikonokra.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  4. Az átállás elég körülményesnek látszik,az elmaradt helyes nézőpont meg nem valósítása súlyos pénzekben mérhető.
    Persze igaz, hogy minek mindig nyerni, hát nem?
    Csak lazán azzal a nyerő szériával:-))

    VálaszTörlés
  5. Szia Laci!

    Sajnos igaz, lassú volt az átállás, de mégsem bánom. Ugyan számolgattam rendesen, de ha mindig azon bosszankodnánk, hogy most ment el a jó lehetőség, az egyet jelentene azzal, nincs fantáziánk a folytatásra. De van, mindig kell legyen, mert jönni fognak újabb remek belépési pontok valamelyik instrumentumban.

    Megjegyzésed második részére reagálva: minden nyerő széria megszakad egyszer, erre lelkiekben felkészültem, persze remélem, minél később történik meg mindez :).

    Jó szelet a placcon, üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés