2011. április 2., szombat

Visszatekintés 1: az első négy hónap

A diagram mellett, amit korábban megígértem, most először az eddigi összesített napi zárókat teszem ki egy grafikonba sűrítve. Ez utóbbinál a nagy zöld pöttyök a havi zárót jelentik, melyhez fűznék pár gondolatot.

Az első időszakban szép, egyenletes, de a tervtől elmaradó emelkedés tapasztalható, majd a februári "gyengébbre" sikerült időszak után jött a március elején lezárt kitartott DAX long hozadéka, amely kiszakította az eddigi ritmusból a csártomat. Érdekes még a hónap közepe, a nemzetközi eseményeknek, de főleg Fukusimának köszönhetően jött az ultravolás hét, a daytrade paradicsom, s vele együtt egy ismét komoly gyarapodás. A hó vége felé mindezekre még rá tudtam tenni egy lapáttal  szintén a DAX-nak köszönhetően (amikor átszakadt a 6.825-ös szint és azonnal meglongoltam az indexet), itt még viszonylag jelentős javulás látható a számlámon és ugye itt kerültem 7.000 USD fölé. Ezután szintén jó meglátásaim voltak, még kedd este írtam is ide, kimondva, kimondatlanul mindenkit DAX longra bíztattam (a nagy számlán én is ezt tettem), mert úgy éreztem, USA irányt mutat és borítékolható volt, nem adják fel, amíg új csúcsra nem mennek (ez tegnap meg is történt). Gyakorlatilag aznap késő este lehetett még megvenni a Daxot 7.000 alatt jelentősen. Ehhez a kis számlához nem csak azért nem nyúltam, mert megfogadtam és kínosan igyekeztem az elért eredményt megőrizni, hanem már azért sem, mert ugye elkezdtek új szelek fújni, itt természetesen a BpForexre gondolok. Tehát benne maradt még egy kis pénz, amit egyáltalán nem bánok, mert a telhetetlenség véleményem szerint ezen a pályán a létező legrosszabb emberi tulajdonság, a piac ezeket a szereplőket többnyire kiveti magából.


Az oszlopdiagram pedig tulajdonképpen az első négy hónap irreálisan magas tervszámait veti össze az elért eredménnyel meglehetősen látványosan.


Számszerűsítve: a kezdőtőkémet, a 982,34 USD-t négy hónap alatt 7.152,81 USD-re tornásztam fel, így most 728 %-on állok.

Kellemes hétvégét kívánok Mindenkinek!

6 megjegyzés:

  1. Szép eredmény és tudom, hogy megírt terv alapján dolgozol, de nem gondolkoztál el azon, hogy legalább a kezdőtőkét kivedd és egy "nyugodtabb" stratégiával kamatoztasd?

    VálaszTörlés
  2. Szia Igazságos Tőzsde!

    A kezdőtőkét nem veszem ki és nincs szándékomban addig visszautalni egy centet sem, amíg a célomat el nem érem, vagy le nem telik a másfél év. Meg most őszintén, ezer dodóval mi a túrót lehetne amúgy csinálni "nyugodtan"? Nincs túl nagy mozgástered :).

    A másik fontos gondolat, ami eszembe jutott megjegyzésed kapcsán, kinek mi a nyugodt? Nekem az a nyugodt, ha este pozíció nélkül hajtom álomra a fejemet. Nagyon ritka az, ha napokon keresztül futtatok egy instrumentumot, vagy olyasmi történik, hogy éjnek évadján kereskedem. Belegondoltam, én egy ilyen típus vagyok, szeretem a gyors, pörgős trade-eket, elfogadható nyerővel inkább kipattanok mindenből. Már megtanított a piac arra, ne álmodozzak, hogy, na most beszálltam és innen csak megy, megy és megy. Többnyire pofára estem, ha nagyon ragaszkodtam a "hosszútávú pozi" elméletemhez. Van egy mondatom, amit mindig hajtogatok a környezetemnek, kollégáimnak: "No pozi = tiszta fej!". Hát eszerint kereskedek és hidd el, mindig jön lehetőség, mindig van pálya, csak türelemmel ki kell várni (nagyon nehéz, tudom).

    Megnéztem a blogodat, a DAX pozícióépítésed remek, csak gratulálni tudok hozzá! Tudod, nem is az az érdekes, ahol most tart, hanem ami még benne lehet. Ezzel bizonyára tökéletesen tisztában vagy.

    Jó szelet a placcon, üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  3. Tőkekivonás: forex fórumon kérdeztem valakit, hogy ha annyira jól megy a pozícióépítés spike stratégiával, akkor miért keres robotokat. Válasz: "diverzifikáció". Ami mondjuk nálam nem a kockázatosból a kockázatosabb irányba történne, hacsak nem a lényegesen nagyobb kockázatmentes hozam elenyésző százalékára vonatkozik.
    1000 $ (€) nem sok, de egy másik számlán más termékekre fel lehetne használni.

    A DAX építés elmélet volt, kíváncsi voltam, hogy így mennyivel többet kerestem volna, mert az "alját" felismertem és vettem is, de
    1, hasonlóképpen nálam sincs egy pozíció többet átlagban, mint 5-15 perc (?).
    2, MT4 alatt DAX CFD van, aminek 2% a margin igénye, nem 0,5% ahogy a blogod jobb oldalán olvasom.

    Pozícióépítés csak szépen trendelő charton működik: ami nagy idősíkon rajzolódik ki általában.

    VálaszTörlés
  4. Szia Igazságos Tőzsde ismét :)

    A válaszod első részén jót mosolyogtam.

    Visszatérve ismét az 1000 dolcsira. Ebből végül is, ha nagyon akarjuk, lehet akár mikro számlát nyitni és mondjuk összeállítani egy 100 USD margin igényű csomagocskát. Nem lesz egy véget nem érő lista :), de ha jól nyúl bele az ember, termelgethet profitot.

    Miután elküldtem az előző megjegyzésemet Neked, ismét megnéztem a blogodat (és elolvastam az első mondatot...), s bizony konstatáltam, sajnos ez elmélet volt. De sebaj, gondoltam nem javítok, ebben a tudatban hagyom magamat és a jó népet :). Tudod, az az érdekes, nekem is volt 6.357-ről (!) DAX longom. Hát ennyit a félelemről meg a hal vérről.

    Nálam 0,5% a margin a DAX-ra, nem véletlenül a legtöbbet pörgetett instrumentumom.

    Tudod, mindig a trend végén derül ki, milyen szép is volt ez a trend... Most általánosságban mondom, kivétel nélkül meg lehet indokolni, miért nem szállt be az ember; ott még nem mertem venni, nem lehetett tudni, ez volt-e az alja; na, most itt vegyek, mikor lejjebb is vehettem volna?; ez kész, még innen is tovább megy?; na, én már befordulok shortba...; hát nem hiszem el, hogy van pofája tovább menni. Sajnos tipikus megnyilvánulások ezek, senki sem mondta, hogy kereskedni egy egyszerű dolog.

    Ezért játszom általában rövid távra és ahelyett, hogy vonalazzak, méricskéljek, keresgéljek, vizsgálatokkal keverjem össze magamat, inkább a fő instrumentumokat valamint a közöttük lévő összefüggéseket figyelem kitüntetett figyelemmel és ebből próbálok profitálni.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés
  5. Viszonylag kevés pozíciót nyitsz ahogy látom, ahhoz képest hogy napon belüli kereskedéseket folytatsz. Annyit szeretnék csak megkérdezni, hogy M15-ben nézed-e a chartot?

    Köszi: Jozsó

    VálaszTörlés
  6. Szia Jozsó!

    Valóban nem nyitottam eddig túl sok pozíciót, de ezt meg is indokoltam anno. Igyekeztem a jó eséllyel számomra jó irányba menő instrumentumokkal foglalkozni. Pozíciónyitás halogatása a végtelenségig, sikeres napok után hosszabb kereskedésmentes időszak, ennélfogva önmérséklet és kiegyensúlyozottság jellemezte az elmúlt hónapokat.

    Alapon 5 perces csártot nézek, de ha poziban vagyok, gyakran rákukkantok a percesre, órásra, 4 órásra és a naposra is.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés