2011. június 3., péntek

Feloszlóban a rózsaszín köd

Néha rákukkantva a piacra, értsétek ezalatt azt, 3-4 naponta, s ekkor is többnyire csak árakat látva, grafikonokat egyáltalán nem, hát sokszor meglepődtem a számokon. Így azért nem lehet követni az eseményeket, ez tény, de ma délután már szerencsére volt egy kis időm a piaccal foglalkozni, s bevallom, azt éreztem, már nagyon hiányzik. Az internetkapcsolatom nagyon bizonytalan, korlátozott, a progiba nem is enged be, csak webes elérés van, az is néha megállt, lefagyott. Pozíciót felvenni így nagyon kockázatos, ezt be kellett látnom.

Ma fél háromkor mégis pont elkaptam a piac reakcióját a kiábrándító tengerentúli adatokra, nap közben többször is a shortot favorizáltam, hát, ezt biztosan megléptem volna, ha otthon vagyok. Az érdekes az, az adatok után viszont Dax esetében a 7.030-as ár környékén már longbeszállókon gondolkoztam, később igazolta is a piac ezt a jó meglátásomat is. Nekem ennyi elég is volt, újra egy kicsit elkezdtem érezni a placcot, újra egy kicsit beleszippantottam a piac vibráló levegőjébe, újra egy kicsit mocorgott bennem az adrenalin, kialakult most egy egészséges, kezelhető hiányérzetem, s már úgy várom az otthoni első pozíciónyitást, mint a kisgyermek a Jézuskát.

Tudom, semmiről sem maradtam le, de talán ami a legfontosabb, lassan teljesen feltöltődöm, mint egy Duracell nyuszi és remélhetőleg újult erővel tudom folytatni az utamat a száz ropi felé. A feltöltődés sokkal, de sokkal fontosabb, mint azt első hallásra gondolnátok. A másfél év első harmadán már túlvagyok, most indul a második, melyet majd szeptembertől szeretnék komolyabban megpörgetni.

S végül arról írnék, miért ezt a címet adtam, ami kicsit talán magáért beszél. A piacok gyakorlatilag kisebb-nagyobb megállókkal 2009 márciusa óta menetelnek szakadatlanul, a mélyponthoz képest a Dax több, mint duplájára emelkedett, a Dow is megkétszereződött, egyre jobbak a bázisadatok, egyre szűkül a tér felfelé. Még egy komolyabb korrekció is kezdődhet, tudjuk, a FED lassan leáll a pénzpumpával és bízik abban, a tisztulóban lévő piac is képes megtartani ezeket a szinteket, ahova óriási áldozattal tették fel. Nem nagyon volt más út a válság kezelésére, ezt nyugodtan kijelenthetem. Ami pedig ezután következik, az a feloszlott rózsaszín köd utáni állapotot tükrözi, mely jóval közelebb áll a valósághoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése