2011. június 17., péntek

DAX és DOW long zárás kövér pluszokkal

Hazaérkezésem után, hétfőn és kedden, amint olvashattátok, belekóstoltam a piacba és elcsippentettem egy kis pénzt, a tradeket nyerőben zártam, s ennek nagyon örültem. Visszajönni egy időben és térben is hosszú útról, majd tényleg jól indítani, amit nem csak a környezetem, hanem talán a kedves Olvasóim is várnak, hát bizony nem könnyű. Nos, tehát egy sikeres hétfői és keddi nap után szerdán már reggeltől sasoltam a piacot, de délig egyszerűen nem csináltam semmit, néha volt egy longos gondolatom, kifejezetten jó árakon, de mégsem léptem meg. Kikapcsoltam a gépet, s úgy döntöttem, adatok, illetve USA nyitás után majd ismét visszanézek.

Elhatározásomat megváltoztattam, s ez hiba volt. Egészen rossz árakon vettem Dow-t, majd Dax-ot, igaz, kis tételekkel, de a türelmetlenségért ilyen helyzetekben nagy árat kell fizetni. Utána vásároltam még egy-egy lotokat és kigúvadt szemekkel néztem azt, minden korábbi elképzelésemet a szinteket illetően alulmúlják az indexek. Szerdán még a visszakanyarban, tehát felfelé menet megvettem a legalsó longokat, majd jött egy nem túl kellemes éjszaka és egy rettentően nehéz tegnapi nap, de a tengerentúli kereskedés utolsó fél órájában már megláttam az alagút végén a fényt, s bíztam a mai, illetve a jövő heti pozitív folytatásban.

Időközben természetesen felkészültem lelkiekben arra a forgatókönyvre, hogy elesik a 11.800-as Dow, valamint a 7.000-es Dax. A csütörtöki nehéz órákban főleg azokra az emberekre gondoltam, akik néha a fejemhez vágják, nem is nagy dolog ez, meg ha számlamenedzselésről lenne szó, mennyiért vállalnám és felszisszennek, ha elmondom a véleményemet. Tessék ülni vaskos mínuszban, átérezni a piac visszatarthatatlan erejét, mely a csontodig hatol és utána mondani véleményt. Senki sem tudja, mekkora stressz ez addig, amíg a saját bőrén meg nem tapasztalja. Nehéz kenyér ez, mondjuk egymásnak, s ez bizony tökéletesen fedi a valóságot.

Ahogy tegnap este csináltak egy jó kis kanyart a kereskedés második felében lefelé a jenki indexek, hát a keleti pesszimista zárások után Európa is játszott  a mai délelőttön a longosok idegeivel, de éreztem, előbb-utóbb számomra kedvezően fog alakulni az irány. Ez megtörtént, drasztikusan fogytak a mínuszok, s egy pont után már azon gondolkoztam, jók-e a tegnapelőtt bepakolt limit eladásaim (Dax: 7.203,8, Dow: 12.099). Ahogy elérte a 7.200-at a Dax, kis gondolkozás után módosítottam mindent és kiszálltam az éppen aktuális árakon, mintegy megköszönve a piacnak, hogy meghálálta a kitartásomat az elmúlt napokban. Belegondoltam, annyira feltöltődtem az utazás alatt, hogy az átlagosnál jóval könnyedebben bírtam a nyomást és bizony a barátomban, kollégámban is tartottam a lelket, mert nála már többször elszakadt a cérna.

Számszerűsítve tehát volt Dax longom 1 lot 7.090,8-ról (piacin), 1 lot 7.091,8-ról (piacin), 2 lot 7.124-ről (limittel), 1 lot 7.151,3-ról (piacin), 1 lot 7.165,3-ról (piacin) és végül 4 lot 7.185,8-ról, s ezt a 10 lotot egyben, limittel adtam el 7.193,8-on. Dow longaim a következők voltak: 1 lot 11.884-ről (piacin), 1 lot 11.999-ről (limittel) és végül 3 lot 12.047-ről (piacin), s ezt az 5 lotot egyben, limittel pakoltam ki 12.049-en. Elég szigorú, ha belegondolok, a zárások pillanatában minden egyes pozíció pluszban volt. Mondanom sem kell, a mai napon óriási szerencsém volt és nagyon, de nagyon örülök, hogy így sikerült lezárnom ezt a kereskedést.

A több napon át tartás és a sok pozíció miatt volt jócskán levonás, de a Dax longom így is nettó +588 Dollárt, a Dow longom pedig nettó +194 Dollárt hozott, tehát összesen 782 Dollárral növeltem meg a számlám egyenlegét, mely ebben a pillanatban 9.686 USD-t mutat, s ezzel átléptem a 9.000 Dolláros határt.

2 megjegyzés: