2013. április 19., péntek

Elszalasztott lehetőségek

Ez a hét nem az unalomról szólt, de nagyon a biztosra törekedtem, ezért számtalan helyzetet, mondhatni ziccert hagytam ki. Igyekeztem betartani a szabályrendszeremet és megbecsülni egy ekkora összegnél, ráadásul újrakezdéskor minden kis nyerőt.

A megszokott 2D (Dax, Dow Jones) mellett már januártól több figyelmet szentelek a japánokra és az utóbbi időben a sokak által érdeklődéssel szemlélt aranyra is.

A szerdai padlóra ütött Daxról már írtam, miért nem léptem meg. Tegnap is adódott egy jó kis lehetőség számomra reggel, méghozzá az aranyban. A hajnali beszakadás után – úgy látszik, egyelőre fogja az 1.330 környéke – szép longot mutatott be és miután ébredtem, pont akkor vitte át az addigi tetejét, az 1.369-et, s a visszatesztben jó lehetőséget kínált belépésre, melyet lehetett tartani 1.380-ig, ezek után 74 környékén lehetett még hozzájutni, s akinek volt türelme, 1.400-ig is várhatott a realizálással.

Tegnap beszéltem Jegivel, aki látva a számlaegyenlegemet, mindössze ennyit fűzött hozzá: „A számláló állása nem tükrözi a piaci mozgásokat.”. Mondom: „köszönöm” :). Igen, igaza van, amikor ennyire üzeni a piac a shortot, akkor tartósabban lehet egy irányban keresgélni, s ez magában kell hordozza a magasabb profitot, ez tény.

Ekkor beszéltünk arról is, bármennyire tetszik nekem az arany, bármilyen jó meglátásaim vannak vele kapcsolatban, ezen a számlán egyszerűen nem tehetem meg most még 1 lotocskával sem, hogy pozíciót nyitok, mert ekkora volatilitás mellett pillanatok alatt elmehet akár 50 ponttal is az ellenkező irányba, ami azonnali veszteség realizálásra kényszeríthet. A JP225-tel szinte ugyanez a helyzet, tegnap is és ma is gondolkoztam a beszállókon, gyakorlatilag a 13.200-300-as sávban bárhol bele lehetett volna nyúlni longra, mert a tegnapi USA ütésre, ami zárás után pár perccel pillanatok alatt 80 ponttal letaszította az US30-at 14.463-ig, a Nikkei egészen elképesztő módon meg sem rezzent! Most pedig látjuk, hol van… Az aranyra visszatérve, ma is tálcán kínálta a lehetőséget, az 1.400 markáns áttörése után rövid időn belül volt benne még 200 pont felfelé.

Mindettől függetlenül nem panaszkodhatom, minden trade jól sikerült, talán az indexeknél hihettem volna jobban a szememnek, de a beletépések sokszor elbizonytalanítottak. Az első aprócska lépések megvoltak, szerintem nem olyan rossz ez az eredmény, lé a zsebben, pozíciók zárva és nyugodtan várom a jövő heti folytatást.

Aki ma kereskedésre adja a fejét, az indexekben keresheti a long beszállókat, a Dax elmehet 7.550-ig ma is, bár most nagy rángatás van itt 7.490 és 7.510 között, de érdemes rápillantani keletre, s máris jobban látjuk a vélt irányt. A Downál tegnap este 14.470 környékén azon morfondíroztam; lehet, hogy ez egy remek longbeszálló lenne egy napra? De éjszakára, meg amúgy sem mertem meglépni, mert a napokban kiderül, vajon ez az emelkedés korrekciója volt, vagy esetleg véget érhet a több, mint négy éve tartó bikapiac. Azért a mondat második fele elgondolkodtató. Az arany esetében, ha még visszagyűrik 1.400 környékére, szűk stoppal szintén vállalható a long.

Kellemes hétvégét kívánok Mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. 18% profit egy hét alatt szép teljesítmény. Gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Szia Jozsó!

    Valóban nem rossz, köszi.

    A lényeg számomra az, stabilan kússzon szépen felfelé a számlálóm.

    Itt szeretném megjegyezni, ezen a héten nem nagyon lesz időm kereskedni, nem valószínű, hogy belepiszkálok a piacba. Talán nem is olyan nagy baj ez, most az irányt illetően is bizonytalan vagyok.

    A Dax leért a 7.440 közelébe, ez egy nagyon fontos szint, ha emlékezünk, tavaly ősszel háromszor is lepattant róla, csak a negyedik nekifutásra vitte át decemberben. Ha nem esik tovább, aljat építhet, ezért rángatások várhatók, s bármennyire is elindulna Európa ma felfelé, ilyen grafikon alakzatból nem valószínűsítek ma fordulónapot.

    Meg kell várni természetesen USÁ-t is, akik lehet, úgy gondolják, ez már egy jó beszálló lehet longra, de az elmúlt héten már náluk is inkább azt éreztem, a vételi oldal már nem erőlteti meg magát annyira.

    Aki az aranyat pénteken nem dobta, ma reggel kellemes árfolyamra ébredhetett, a sárga nemesfém igyekszik szép lassan visszalopni a távolságot. Van mit, és ha továbbra is így halad, a következő hetekben sanszos akár az 1480-1490 USD környéke is.

    Jó szelet kívánok a placcon Mindenkinek!

    VálaszTörlés