2011. október 13., csütörtök

Még nem dőlhetnek hátra a longosok

Szerintem az igazi megmérettetés még hátravan. Sokakkal ellentétben én a Daxnál nem a mostani figuránál, a 6.000 pontnál érzek ellenállást, hanem 6.110-nél, a Dow esetében pedig 11.700-nál. Erőtlennek érzem továbbra is a tengerentúli indexeket és ez rányomhatja a bélyegét a következő napokra, hetekre.

Elkezdődött ugye a gyorsjelentési szezon, ez, mint mindig, most is kiemelten fontos időszak lesz és meghatározhatja a további irányt. Ezeket az ellenállásokat át kell törniük az indexeknek, s onnan már beszélhetünk lassan fordulatról. Az előző írásomban arra utaltam, egyre türelmetlenebb a vételi oldal, hát bizony ez látszik az árakon is, szép emelkedésnek lehettünk az elmúlt napokban szemtanúi, amiben igencsak kivették a részüket a short zárók is. Úgy éreztem továbbá, van  még kakaó az indexekben, de bevallom, azért arra nem számítottam, hogy 6.000 pont fölé kúszik a német index, inkább valószínűsítettem kis szórással egy 5.800 körüli lokális plafont.

Tegnap ennek megfelelően megjátszottam a napot, négyszer longoltam meg a Daxot és egyszer a Dow-t, az egész napi emelkedést lefedve ezáltal. Már tegnap este mindent zártam, 6.010-en a Daxot és 11.530 körül (bőven volt még benne) a Dow-t és jóllehet szerény tételekkel voltam a pályán, mégis kiemelkedő hozamot, közel 20%-os pluszt értem el. Persze akció közben nehéz a piaccal együtt lélegezni és blogot írni, ezért azon vagyok, hogy nyilvánossá teszem minden lépésemet, tehát ha technikailag megoldható, a nyitott pozícióim és a függő megbízásaim is kapnak egy frekventált helyet a blogon.

Most fifti-fifti az esélye a további emelkedésnek illetve az esésnek, mielőtt a piac tovább szeretne menni, bizonyára vesz egy nagy levegőt, ezért inkább oldalazásra, talán kisebb korrekcióra számítok a következő napokban.

Most pedig a szavazásról. Mindenkinek megköszönöm a véleményét, úgy érzem a többség elfogadta az új oldalt, némi fenntartással, de sokkal több olvasónak tetszik így, a mostani formájában. Természetesen, mint minden újat, ezt is szokni kell, így voltam ezzel jómagam is. Az a vélemény, miszerint inkább a piaccal foglalkozzak, mintsem variáljak a dizájnnal nem kevés szavazatot kapott, mely aprócska figyelmeztetés a számomra, nem fogom figyelmen kívül hagyni.


Ma biztosan, holnap valószínűleg nem veszek fel pozíciót, ez alatt a két nap alatt igyekszem megfejteni a pillanatnyi összefüggéseket, miszerint ha ilyen jó a kedv, akkor miért nem gyengül a CHF, miért nem megy az olaj? Igaz, nem szabad elfelejteni, a tengerentúli indexek a lokális tetejükhöz képest nagyságrenddel kisebb mínuszt tudnak felmutatni, mint az európai börzék, emiatt is nehezebben kapaszkodnak olyan lendülettel, mint például a németek. Az sem kizárt, láttunk egy olyan fals kitörést, mint fals letörést az SP esetében. Nekem is pontosan olyan nehéz dolgom van az irány illetően, mint nektek, bár sok év tapasztalat van mögöttem, sajnálom, de tutit én sem tudok mondani :).


Van még valami, ami mellett nem mehetek el. Lehet így is tálalni a velem történteket. Ezt az írást kifejezetten jó érzéssel olvastam végig. Idézlek: "Azt gondolom, a legtöbbet Ő tanult ebből a blogból". Ebben (is) egyet értünk. További kellemes blog írogatást és a placcon pedig sok sikert kívánok Neked!


Jó szelet kívánok Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése