2012. január 25., szerda

A bőség zavara

Ma igazán szépen megjátszható, tiszta mozgások voltak a pályán. Azt sem tudtam, hova kapjak, a piac tálcán kínálta a jobbnál jobb lehetőségeket.

A tegnapi beírásomnak megfelelően csak és kizárólag a longot favorizáltam. Jóllehet több instrumentumban is remek setupok voltak, a nap elején eldöntöttem; Daxot, ezüstöt és USA nyitás után Dow-t fogok venni.

Igaz, a nap közben összeszedett Dax longok csak pár órával ezelőtt értek be, de a remekül időzített ezüst limit vételeim busás hasznot hoztak, nem beszélve arról, sikerült a Dow-ból is szinte az alján bevásárolnom.

Persze, volt azért itt FED, úgy néz ki, az Euró szépen kezd magára találni, a vállalati gyorsjelentések jók, a hangulat szintén, az optimizmus s a lendület továbbra is északi irányt sejtet. Ez a piac, vagy tudomásul vesszük, vagy nem, menni akar.

Kétségem nincs afelől (mint ahogyan tegnap sem volt) jön a 12.922-es Dow, gyorsabban, mint gondolnánk. A Dax jellemző forgatókönyve ilyenkor: egy nap alatt csinálja meg a 6.600-at (6.460-ról). Hogy melyiken? Azt nem tudom, de remélem, ott leszek akkor is a placcon :).

3 megjegyzés:

  1. Szia,

    körvonalazódott az új stratégia?

    http://igazsagostozsde.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Elnézést kérek, hogy ilyen későn reagálok.

    Hát igen, a stratégia. Tudjuk, nincs lefektetett stratégia. Ezen a piacon nem is lehet, mert azokat tréfálja meg a legjobban, akik vakon hisznek a sajátjukban.

    Alkalmak vannak, meglátások, megérzések, de ezt már oly sokszor elmondtam. Jó ha az alkalmat az ember tiszta fejjel, pozíció nélkül, elsőre külső szemlélőként kapja el. Ez a legígéretesebb lehetőség.

    A kereskedés során az ember legnagyobb ellensége önmaga, illetve a saját pszichéje. Minél inkább érzelemmentesen kereskedünk (mondhatni, mint egy gép), annál sikeresebbek lehetünk.

    Itt van egy példám, ami bizony sokszor megesett velem korábban, de valószínűsítem, még jó néhányszor meg fog (persze remélem, egyre ritkábban); miszerint ha én mondjuk Dax longra játszom és bevásároltam 6.490-es átlagáron x lotot, s rágom a körmömet, tartom napokon, akár egy héten át, nézve a mínuszokat, mert "majd mennie kell", az történetesen ugyanolyan helyzet, mint ha épp rá egy hétre, ha odaérkezik az ár, egészben megvenném. Na igen, nehéz egy jó setupot eltalálni, de minél hosszabb ideig babusgatja az ember a pozícióját, annál inkább kialakulhat "érzelmi kötődés", hogy most aztán már tényleg nem adom el, ha eddig tartottam, stb. Az ember könnyebben megszabadul egy friss csomagtól, ha rájön, fordítva ült fel a lóra.

    A piaccal szembeni alázatot rengetegszer említettem, mely azt is jelenti, bizony be kell látnunk, ha tévedtünk. Ez a legnehezebb! Az embert legtöbbször a remény és a reménykedés miatti csőlátás fosztja meg attól, hogy legalább nullszaldós, vagy sikeres legyen.

    Többször írtam korábban az egyik kedvenc mondatomat: No pozi = tiszta fej! Ezt nem kell bővebben kifejtenem, úgy gondolom.

    Fontos az időtényező, haladva a korábbi fonal mentén, mert pozíciót sokáig kitartva bizony elmehetnek az ember mellett az események és a tőkét is leköti a felesleges pozi.

    Egyik kedves barátom említi mindig; "Te már szinte mindent megtapasztaltál a piacon, sok újat valószínűleg neked már nem lehet mondani.". Tapasztalat, igen, az van bőven. Ezért kell a személyiséget fejleszteni, illetve még alkalmasabbá tenni a kereskedésre.

    Dióhéjban ennyi, remélem, megszívlelendő tanácsokat adtam, melyek olyanok, mint az évszakok, mindig visszatérnek, mert újra és újra el kell mondanom, de legfőképp nekem kell betartanom :).

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés