2011. február 15., kedd

Pozíciók részben zárva

Bolhából elefánt. Nem elég, hogy nem tartottam ki a pénteki UK100 longomban, ami elég szép hasznot hozott volna, ha kivárok, sajnos beleszálltam a Dow mellett az olajba is. Visszagondolva, tulajdonképpen tájékozódás nélkül nyiottam olaj pozíciót ebben az iszonyú rángatós időszakban. Az olajat 20-30 pontra nyitottam, látván azt, addig mindig felpattant 86-ról, most bezzeg nem. A Dow-t péntek délután 12.250-ről longoltam 3 lottal és még este le is zártam 12.280-on nettó +82 USD-vel. Több olaj pozim is volt, melyből egyet, egy lotot hétfőn zártam le 85,62-n, bekerülési ára 85,22 volt, így nettó +32 USD-t hozott. Persze, eddig minden szép és jó, de sajnos van még olaj pozim 86 felett, 86 alatt kicsivel és 85,22-ről is. Ez a gond, de ami miatt a fejem a falba verem, hogy nem zártam le kicsi pluszban tegnap fél ötkor délután kézzel, ha már nem teljesült a 9 pontra lévő limit eladásom... Érthehetlen számomra, miért ütik ennyire az olajat, lehet, óriási hibát követek el, ha még reménykedek, hogy felmegy. Sajnos ma nap közben nem tudtam foglalkozni a pozícióimmal, persze ez nem mentség. A stop már rég kiszórt volna, de hova teszem a stop-ot? Ez itt a kérdés. Ekkora longos pályán, ilyen bika piacon, így esni az olajnak és nem fordulni az eddigi szokásaihoz híven, hát nem értem és ezzel szerintem nem vagyok egyedül.

2 megjegyzés:

  1. Szia Chart Knight!

    Úgy látom nem sok hozzá szólás van az írásaidhoz.
    Ezt nem hiszem el, hogy a követőknek nincs tapasztalata vagy véleménye.
    Úgy látom nem vagyok és te sem vagy egyedül, hogy nem értem a piac mozgását. Te próbálkozol több piacon is mint látom inkább kevesebb ( de majd megfordul és eredményes lesz ) sikerrel kereskedni.
    Én csak az utóbbi 2 napban csak mozizok és a megfelelő beszállási lehetőséget keresem. Ha meg van akkor tétovázok és a lehetőség már el is ment. Na ilyenkor nagyon mérges tudok lenni magamra, de 1-2 perc mérgelődés után már keresem a következő lehetőséget.
    Pénteken úgy jártam, hogy DAX longom volt 7287-ről és 7299-ről is. Áramszünet miatt a gépem kikapcsolt, erre amikor vissza jött az áram én újra bekapcsoltam a gépet. Na ezt nem kellett volna, mivel betöltésközben ismét áram szünet lett. Az operációs rendszer elszállt és a meghajtó is megsérült. Féltem látatlanban benne maradni, főleg hétvégére, mivel már ragadtam így be. Telefonon fel vettem a brókerrel a kapcsolatot és 7321-en eladtam ( sajnos nem stoppot rakattam ). Plusszal szálltam ki, de egy 100-as benne maradt.
    A gép Hétfő délutánra lett kész így most nézem mi lenne a jó beszálló.
    Mérlegelni kell shortba lépés előtt, hogy komoly korrekció még nem volt, gyorsjelentési szezon van, de már több mint 50%-a jelentett. Befolyásol még, hogy Februárban általában visszaesés van, illetve a befektetési alapok pénze is lassan fogy és realizálni kell.
    Longba lépés előtt pedig, hogy jelenleg bika piac van, a havi 60 milliárd dollár FED. pénzzel az eséseket megveszik. Talán a világ gazdasága minimális javulást mutat.

    Te hogy látod?
    Köszönöm türelmedet és a válaszaidat.

    Csaba

    VálaszTörlés
  2. Szia Csaba!

    Nehéz napokon vagyok túl, elnézést, hogy csak most válaszolok. Viszonylag sok a bejegyzés, ezért a kevés hozzászólás. A fontos írásokhoz, jó meglátásokhoz több megjegyzés is érkezik, így van ez rendjén.

    Aki kereskedik, annak javallott tartalék megoldást/megoldásokat is készenlétbe helyeznie. A legjobb hármas, amit én használok, ugye az asztali gép nagy, 24-es monitorral (egy monitort szeretek csak használni), egy állandóan feltöltött netbook, meg az iPhone. Egyébként iPhone-ról nagyon szépen lehet dolgozgatni, hihetetlenül gyors, pár másodperc alatt betölt, pillanatok alatt lehet váltogatni vele a számlák között :). Ezt áramszünet esetére írtam, semmi, de semmi nem gátolhat meg abban, hogy jó döntést hozz és ehhez megfelelő információval rendelkezz.

    A piacot még mindig bikának látom, csak és kizárólag longolok mindent. Ezen a kis számlán kifeszítettem magamat sajnos nagyon az olajjal, de nagy számlán közben veszegettem ezt-azt, volt minden nap fantázia a Dax-ban (7.390 és 7.400 közötti beszállóval 10-15, akár 20 pont is. A Dow-ban ugyanez 12.240 és 12.250 között, ott 40 pontokat szépen el lehetett csípni, meg például tegnap a kábelt (GBP/USD) is szépen lehetett longolni 1,6040, 1,6020, 1,6000-as beszállókkal. Miért is? Mert csak nem akar beszakadni a piac... Ahogy Jegi barátom mondaná, pontosan azért nem esik, mert már mindenki erre vár :).

    Kapcsolatokat a hónapok között, hogy ebben a hónapban visszaesésnek kellene lennie, meg tavaly ilyenkor mi volt, ilyet teljesen felejtsünk el. Minden időszak egyedi és ennek megfelelően kell kezelni.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés