2011. május 6., péntek

Egy évvel ezelőtt

Pontosan emlékszem arra a napra, örökre bevésődött a memóriámba. Megint olyat látott a világ, amit azelőtt soha. Egy "elütés?" következtében a Dow Jones 10.600 alatt minden szintet átszakítva szabadesésbe kezdett és bő negyed óra alatt benézett jócskán 10.000 pont alá. Már a 600-as szintig is 300 pontot esett, éppen elkezdtem longolgatni, szerencsére kis tételekkel és amikor tényleg döbbenetes zuhanásba kezdett, lemerevedtem a laptop előtt és azt mondtam, vajon mi történt a világban? Mindenféle rossz gondolat végigfutott a fejemben, s az is, na, a számlának lőttek. Szerencsém volt a kis tételekkel, még a "sorompó" előtt valahogyan megfogták az esést és elképesztő hidegvérrel utána végigvártam, hogy felmenjen 500 környékére és valamicskével afölött szálltam ki a poziból egészen minimális mínusszal. Lehet most mondani, ugyan hol volt a stop? Hát kijelenthetem, akkor szerintem kiürítették a könyvet, mert sem eladni, sem venni nem tudtam, s a limit eladásom is negyed óra múlva teljesült, amit 10.500 fölé beraktam, pedig többször (!) keresztülment rajta az index. Ekkorra már megnyugodtak a kedélyek, mégis ennyire nehezen lehetett a pozícióimat lezárni. A para tetőfokán egyébként másodpercenként 50-100 pontokkal változott az index értéke! A rendszer alig bírta, majdnem összeomlott... Nem kívánom senkinek, hogy ilyet átéljen, szolgáljon tanulságul mindenki számára; mindig, minden megtörténhet a piacon! Ezen a csütörtöki napon vagyonok cseréltek gazdát és vagyonok úsztak el a tengerentúlon is...

Nade térjünk vissza 2011-be, a mai nap délutánjára. Türelemmel megvártam a fél hármas adatokat, s úgy téptek fel minden indexet, esélyem nem volt jó áron longba beszállni. Ekkor átnéztem az árukhoz, olajban, ezüstben kerestem lehetőségeket, szintén long beszállókat, olajban bánom, hogy nem léptem meg 99 környékén, ezüstöt is nyomtam többször 3.500 alatt és felett is, de mindig visszautasított és nem mertem tovább erőltetni, mert elhatároztam, akkora volatilitás van  most benne, hogy pikkpakk egy lottal is elmehetek akár ezer dolcsi bukóba. Ugyan, kell ez nekem? Csak akkor vállalom a későbbiekben a SILVER-t, ha nincs ekkora vola, vagy ha több tízezres tőkém van. A progit inkább bezártam, mert egy esetleges bentragadás helyett inkább nyugalommal, pozíció nélkül szeretném a hétvégét eltölteni.

Kellemes szombat-vasárnapot kívánok Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése