2011. március 18., péntek

Egy hét alatt a világ...

... nagyot változott. Pontosan emlékszem, múlt pénteken reggel hét körül telefonon nézegettem az árakat, egyszer csak nagyon nagy maflásokat kaptak az indexek. De ez nem amolyan, na most leszakadok sztori volt, hanem hirtelen komoly, elementális erővel ütötték meg őket, úgy, hogy az ember hátrahőkölt. Nem is tudtam, mire véljem az egészet, nézegettem a pályát, majd kikötöttem a Nikkei indexnél és ekkor már tudtam, valami baj lehet Japánnal. A tőzsde már azelőtt reagált mindenre, mielőtt megtudnád, mi is történt. El is kezdtem keresgélni és magyar oldalakon még híre, hamva sem volt az egésznek, egyedül az indexen volt később ott a vezércikk, melyet a "rendkívüli, most érkezett" sablonképpel láttak el. Ekkor tudtam meg, földrengés sújtotta Japánt, de már kész volt a blogbejegyzésem, mindössze ezzel, valamint az erősségével kellet kiegészítenem. Azóta már sajnos mindenki tudja, hol van Fukusima, Japánban is lehet élelmiszerhiány és hosszú sor a töltőállomásoknál, ahol 10 liter/autó a kvóta, hogy csak néhány eddig elképzelhetetlennek vélt dolgot említsek meg. Láthattunk a tavaly májusi "mennyiség-elütésből" eredő Dow zúzásnál intenzívebb JP225 döngölést, történetesen 1000 pont esést egy óra alatt és még sorolhatnám a volatilitás-rekordokat. Hiába, a pánik nagy úr. Ez az irtózatos mozgás sajnos szelektált a spekulánsok széles táborában is, fájhatott a feje longosnak, shortosnak egyaránt.

Visszatérve Japánra, azért azzal mindannyian tisztában vagyunk, valószínűleg a világ mentálisan legerősebb nemzetéről van szó. Nem fogják megrázni őket a történtek, sőt talán még új lendületet is adhat a gazdaságnak a kezdeti megrázkódtatások után, továbbá elképzelhető, bármennyire is nagy a világ energiaszükséglete, a mostani atomkorszak felett elkezdtek kondulni a vészharangok és óriási lendületet adhat a megújuló energiaforrások hatékonyságának kutatásában, melyben Japán akár vezhető szerepre törhet. Természetesen ezúton kívánok nekik én is mielőbbi talpraállást.

A piacról. Már reggel eldöntöttem, nem nyúlok hozzá, el is akadtak felfelé az indexek, de amolyan komolyabb megütésre sem számítok, eltűnt a volatilitás, megnyugodtak a kedélyek. Talán egy kis csordogálás lehet lefelé, de szokás szerint mindenki USA iránymutatására vár. Péntek van, az elmúlt napok szép eredményei után ugyan meg minek is erőltetném?

Kellemes hétvégét kívánok Mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Szép írás és szép eredmény!;) Büszke vagyok rád.:)Csak így tovább, és pihenj a hétvégén;)

    VálaszTörlés
  2. Szia Jeune :)

    Köszi szépen. Próbáltam belassulni a hétvégén, nem volt könnyű, de úgy érzem, sikerült. Ez talán még nehezebb, mint felpörögni, felvenni a ritmust egy rövidebb-hosszabb pihenő után.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés