2011. január 6., csütörtök

Megérdemelt pihenőnap

200,8%-on állok most, az előző napok sikerei és a tegnapi szerencsés zárások, továbbá idegileg kimerítő kereskedése után úgy döntöttem, ma beiktatok egy pihenőnapot. Muszáj feltöltődni és szellemileg teljesen regenerálódni, mert ugye tudjuk, a jó döntésekhez a fejben topon kell lenni.

A hét első három napján majdnem 300 dodót sikerült a piacról lehalásznom, ezt rendkívül jó évkezdetnek tartom. Tegnap a fordulópontot talán az jelentette, jó adatok jöttek a tengerentúlról, s ez végérvényesen eltüntette napi szinten a shortos hangulatot. A bika tovább tombolt, s ezzel a Dow hétfő után tegnap is új csúcsra ment (természetesen ezt a válság utáni időszakra értem). A Dax longomban annak ellenére bíztam, hogy nagyon nyomott volt a németeknél a hangulat, s Európa többi országához képest indokolatlanul mélyre ütötték. Bár nem tartozik ide, de egy másik számlán, ahol komoly tőke áll rendelkezésemre, nagy mennyiségben vettem 6.849-en. Ez óriási hasznot hozott. Erre jó a nagy tőke, ilyen helyzetekben gondolkodás nélkül vehetsz ekkora tételt. Abból is tudtam, itt már fogytán az eladói hajlam, mert nehezen teljesült, folyton újabb, magasabb árat ajánlott fel. Igazából már nem volt eladó, s a többi indexeknél is azonnal megvették a leütést. Ezt a szintet már a múlt héten nézegettem, amikor írtam, 6.885-ig leeshet a Dax. Magamban konstatáltam továbbá, szélsőséges esetben a 40-es szintre is beüthetik. Az ember fejében rengeteg szám van, rengeteg szint és ilyenkor nagyon gyorsan dönteni kell (a fenti esetben 20 másodpercem volt erre), itt másodpercek óriási pénzt jelenthetnek. Ezen a kis számlámon már nem tudtam venni, mert teljesen ki voltam feszítve. Az olaj longban pedig azért bíztam, ilyen hangulatfordulás valószínűleg hatással lesz rá, de még jöttek a készletadatok, amik megkeverhették a lapokat. Arra gondoltam, egy 11.700-as Dow-hoz a Dollár bull ellenére is csak nem tartozhat 88,40 körüli olaj. Egyszer csak olyan elementális erővel kezdték el tépni, biztos voltam abban, teljesül a limit eladásom. Mindkettő instrumentumban, a Dax-ban és az olajban is sokkal több volt (korán zártam), de nem bánom, nagyon örültem ennek is.

Az elmúlt napok komoly mozgásokat hoztak mind a devizákban, mind az indexekben az árukról nem is beszélve, valódi daytrader paradicsom volt a piac. Millió jobbnál jobb lehetőség volt, én ezekből csak igazán keveset kaptam el, nem is hagytam kifutni a pozikat, gyorsan zártam és mégis ekkora a haszon. Ha nagyobb tőke lesz ezen a számlán, diverzifikálni is tudok, ez is javíthatja a hatékonyságot.

Amennyiben nem lenne pihenőnap, a következő instrumentumokat nézném: EUR/USD hogy viselkedik 1.3080 környékén (onnan talán long), kábelnél ez a szint az 1.5455 környéke, s talán kacérkodnék egy arany vétellel 1.375,0 környékén (100 pont lehet benne). Ezt a bejegyzést régóta írom, a Dax oldalazgatott 6.945 környékén, de nyitás után azonnal majdnem 60-ra tépték, az is elképzelhető, van még további 20 pont benne felfelé 80-ig. A longos hangulat tart, de bármikor kaphat komoly löketet déli irányba, mint ahogy azt tegnap is megtapasztalhattuk. Jó szelet kívánok Mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. A fenti eszmefuttatás kitűnően rávilágít a daytrader gondolkodásmódra. Egy dolgot mindenképpen figyelemreméltónak tartok. A havi duplázást.
    Még a végén elvesztem a fogadást...:)

    VálaszTörlés
  2. Szia, kár, hogy csak most találtam a blogodra!

    Kár, azért mert ha előbb látom, nem indítottam volna én is egy hasonlót. Másrészt ha jobban belegondolok, örülök neki, hogy már többen is vagyunk, akik úgy gondolják, hogy kis kezdőtőkével is érdemes belevágni és DT ben is van lehetőség.

    Gratulálok az eddig elért teljesítményedhez és most már kettőnkért is izgulok, hogy sikerüljön elérni a célt. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia mz2fx!

    Örülök a megjegyzésednek, továbbá köszöntelek a rendszeres olvasóim között! A Te terved tényleg merész, nagyon durván kell pörögni hozzá. Ne sajnáld, hogy blogot indítottál, szerintem sokan fognak ennek örülni.

    Ahogy egyre többen figyelnek, azt veszem észre, sokkal fegyelmezettebb vagyok a pályán (persze vannak kivételek, mint tegnap-tegnapelőtt). A blog egyfajta egészséges kontrollt jelent, mert nyílt lapokkal játszol.

    A mail címemet tudod, megtalálsz, ha szeretnél.

    Köszönöm az elismerést, sok sikert kívánok én is Neked, remélem, sikerül ezt az elképesztően magas lécet átugranod :)

    Üdvözlettel:

    CK

    VálaszTörlés