2011. január 12., szerda

Mézesmadzag a shortosoknak, vagy?

Egy kicsit a mit miértről. Két napja leírtam, milyen hibákat követtem el az aznapi fejjel, ami természetesen mindig megállja a helyét. Fontos, lássuk a hibáinkat, amiből igyekezzünk tanulni. Tanulságos volt ez szerintem nektek is. Persze minden jó, ha a vége jó, sikerült belőle szépen kijönnöm. Azért vannak okok, miért is ragaszkodtam ennyire a Daxhoz. Első: nyár vége óta még nem csalódtam a longban, s megtanultam, ezt az indexet ezidőtájt csak longolni szabad. Nyilván közeledik az az időpont, amikor ez a kijelentés már nem állja meg a helyét. Második: aránytalanul sokat esett másik indexekhez képest (például UK100, vagy US30) és tudtam, eljön az az idő, amikor kezdi ledolgozni a hátrányát, s ez így volt tegnap is, láttuk délután, 6.900 felett már nem álltak ki a vevők alóla. A harmadik ok eléggé érdekes és bonyolult, de nagyon kézenfekvő. Ezt bővebben kifejteném. Az utóbbi időben egyre inkább azt veszem észre, gyakran arra megy rá a "Big Money", hogy kipucolja lent és fent is a stopokat. Ezt hívják ugye stop-huntingnak. Amikor például letörték a 6.900-at hétfőn, először erre gondoltam. De a 6.840 leütésekor nagy valószínűséggel tényleg ez volt. Mit gondol ilyenkor egy spekuláns? Ó, a szint letört, adok bele, innen tuti short. Odahuzogatja a vonalakat, az indikátorai azt üvöltik, short és már tenyerel is rá a sell gombra. Tulajdonképpen ezzel a "nagyok" szépen elérték azt, olcsón hozzájutottak ezekhez az instrumentumokhoz. Fordítottan ugyanez a helyzet, emelkedésben ezzel a módszerrel szabadulnak meg a legmagasabb áron pozícióiktól. Lássuk be, amellett, hogy a PIAC a világ legnagyobb kaszinója, az a hely, ahol mindenki igyekszik átverni a másikat és kisebb-nagyobb pénzt szeretne kicsalni tőle. Ha zsákolsz pénzt, akkor valakitől azt elvetted, ha veszítesz, a másik oldal dörzsölgeti a tenyerét. Nem szabad mindennek bedőlni, de vannak bizonyos szintek természetesen - ezt kockázattűrő képességünk és tőketartalékunk határozza meg, - melyeknél kénytelenek vagyunk meghúzni a határt, s benyelni veszteségeinket, majd lelkileg feldolgozni azokat. Pofonok után pihenni kell, de azért ne fussunk világgá, igyekezzünk egy önbizalomnövelő kis kereskedést minimális tétellel akár nullában, vagy kis pluszban lezárni. Az önbizalom, a hit, az alázat és a piacon eltöltött egyre több időből eredeztethető rutin minden bizonnyal hozni fogja az eredményeket.

4 megjegyzés:

  1. Általánosságban véve a fenti megállapítások igazak, talán kicsit közhelyszerűek is, nagy újdonságot nem tartalmaznak, de abból a szempontból nézve, hogy milyen gondolatok cikáznak egy napi kereskedő fejében mindenképp tanulságosak...
    Pedig, ha egy kicsit távolabbról nézzük akkor simán csak arról van szó, hogy beütött a portugál para (jön majd a belga ezután)és megkezdődött a jelentési szezon.
    A tradekből ítélve látszott, hogy nagyon rezgett a léc, sokszor igen magasra szökött az az emlegetett adrenalin:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Laci!

    Neked, egy régi motoros, ízig-vérig profi tradernek nyilván nem mondtam újat :). Viszont itt vannak olyan olvasók, akik talán megszívlelik a leírtakat és egy kicsit elgondolkoznak valóságtartalmán.

    Hétfőn azt írtam, félek a longtól (bár hittem benne), a piac azóta ismét bebizonyította bullos voltát. Kettő nap alatt képes volt a Dax közel 240 pontot emelkedni (6.834 - 7.070). Ez bikapiac kőkeményen.

    Ja igen, az adrenalin... Kissé túladagoltam magamat, asszem :). Bármennyire érdekes, hétfőn este már megnyugodtam és mentálisan feldolgoztam a pillanatnyilag ott álló mínuszt. Azt mondtam: a nyereségem harmada van úszóban, még ha itt zárnék is, akkor is összességében +70%-on lennék. Na bumm, akkor mi történt? Az égvilágon semmi. Megyek tovább és kész. Ezeket a helyzeteket le kell tudnia rázni magáról egy tradernek.

    Üdv:

    CK

    VálaszTörlés
  3. "Megyek tovább és kész. Ezeket a helyzeteket le kell tudnia rázni magáról egy tradernek."

    Abszolút igaz.
    Az én szótáramból is ki van törölve a "mi lett volna ha..." című teljesen használhatatlan kifejezés.
    Minden nap egy új kezdet, új lehetőség.
    Az eddigi eredmény, akárhogy is nézzük impozáns.

    VálaszTörlés
  4. Szia Laci!

    Most nézem, még nem is válaszoltam erre a beírásodra. Teljesen igazat adok neked, itt aztán tényleg annyira változik minden nap a helyzet, hogy számtalan lehetőséget tartogathat egy daytradernek, ezért nem érdemes a sebeket nyalogatni. Még mindig nagyon megfontolt vagyok, elég ritkán nyitok pozíciót, mondhatni félve teszem meg, s ha nyerő, már nagyon elraknám. Magasra tettem a lécet, nem sejtettem, hogy ekkora teljesítménykényszert idézek a magam számára elő. Viszont később vannak "tartalékok" a tervemben, hátha akkor kicsit fel tudok zárkózni az elvárásaimhoz képest.

    Üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés