2011. január 2., vasárnap

Újévi gondolatok, óévi tapasztalatok

Kedves Olvasó!

Már érlelődött bennem egy kis gondolatmenet, amit a növekvő látogatottság és a hozzászólások miatt most közzéteszek. Ne feledjük, az egésznek az alapja egy fogadás. Megpróbálkozom a szinte lehetetlennel, megszázszorozni a tőkémet másfél év alatt. Amint azt írtam is az Egy extrém fogadás margójára című első blogbejegyzésemben 2010. november 18-án: "Lehetőségeimhez képest minden nap közlöm az aktuális egyenleget, s ha van időm, pár szóban leírom a meglátásaimat."

Köszönöm szépen a megtisztelő bizalmat, az utóbbi időszakban egyre többen látogattatok el a blogomra, de annyi megértést kérek tőletek, ELSŐSORBAN KERESKEDNI SZERETNÉK, ezt minden fölé fogom helyezni. Daytrader vagyok, ezért a pozícióimat többnyire nagyon rövid távra nyitom. Ha poziban vagyok, vagy pozíció nyitáson töröm a fejem, akkor együtt lélegzem a piaccal és csak és kizárólag arra figyelek, hogy elkapjak egy jó setupot.

Azért írom a blogot, mert kereskedek és nem azért kereskedek, hogy blogot írhassak.

Blogot továbbá azon okból kifolyólag is írok, mert mélységesen elítélem a mindenhol felbukkanó, forexrobot stratégiákkal kábító kis megtakarított pénzeket levadászó cégek agresszív kampányát és a mögöttes szándékot. Személy szerint én a természetesség híve vagyok, hiszek az eddig megtapasztalt és megélt dolgokban, mert csak és csakis ebből profitálhat az ember hosszútávon. Mindebből az következik, a magam módján próbálok segíteni mindenkinek, aki ki szeretné próbálni ezt a sokszor embertelenül kemény, könyörtelen világot, amelyet ha megértünk és elfogadjuk a szabályait, bizony hihetetlen módon tud kényeztetni! Bízz magadban és ne akarj rögtön meggazdagodni, ne akarj sokat keresni. Ha tehetséges vagy és alázatos, az eredmények szép lassan jönni fognak.

Most szólok előre, bármikor jöhet rossz időszak, rossz periódus, mellényúlások, bukások sorozata nálam is. Emberek vagyunk, senki sem tévedhetetlen. Mindig vannak megmagyarzázhatatlan mozgások. Ezekben az időszakokban, ha kikecmeregtem valahogyan kis mínusszal, vagy nullával a pozíciókból, venni kell egy mély levegőt és ki kell hagyni pár napot. Ha revansot akarsz venni a piacon, a legtöbb esetben "csomagolhatsz" is.

Aki többször megnézett kezdetektől fogva, azért láthatta, nem csak konkrétumokat írtam le, hanem egy kicsit összefüggésében is láttattam dolgokat. Ami a lényeg volt, decemberben a longot preferáltam általában mindenben és elég sok instrumentumra kitértem, mi a meglátásom az irányát illetően. Ha nem terveztem kereskedést már, akkor szívesen írogattam be ezeket, hátha valakinek segíteni tudtam ezzel.

Végül a számomra legkényesebbb kérdés, a stop alkalmazása. Ha a piacon vagyok, ritkán teszek be, csak ha nem tudom nézni a pozit, vagy ha éjszakára valamiben bentragadok. Ebben az esetben OCO párt használok. 1000 Dollárral indulni, ahol zabálnak a jutalékok, nehéz a szabályokat 100%-ig betartani. Ha a lebegőm -5%-on van, gondolkodóba esek, -10%-nál már zárni kell, mese nincs, illetve tőke alá nem engedtem a számlámat egyszer az olaj stoppal. Az elején sajnos több kockázatot kellett vállalnom, másképp nem ment. Ahogy megyek felfelé, az elvárásom magammal szemben egyre kisebb, ez lélektanilag nagyon fontos.

Minden kérdésre, megjegyzésre válaszolni fogok és szívesen segítek, ha tudok.

Jó szelet kívánok Nektek az Új Évben is, üdvözlettel:

Chart Knight

2 megjegyzés:

  1. Lekaffanthatnád a stratégiádat, mi alapján nyitsz, zársz, ilyesmi. Van kötéslistád?

    VálaszTörlés
  2. Üdv!

    Kimondott stratégia nincs, próbálom átvenni a piac ritmusát. Van kötéslistám, de ezzel inkább gondolom arra vagy kíváncsi, valóban éles-e a számlám. Megnyugtatlak, az, ezt természetesen a Moneywheel Invest bármikor igazolja.

    VálaszTörlés