2011. január 28., péntek

Pozíciónövelés, majd zárás kövér plusszal

Ha egyszer az angolok elindulnak lefele... Csak esni tudnak ilyenkor. A UK100-at azért nem mertem reggel shortolni, mert túlságosan alacsonynak éreztem az árfolyamukat, pedig onnan még meglehetősen sokat estek. Ehelyett DAX-ot nyomtam, pedig annyira, de annyira vették. Nem tudom miért, de nagy nyugalommal szemléltem ezt az "erőltetett menetet", amit a németek produkáltak. Pont ma fog kitörni a DAX, pont ma megy új csúcsra, amikor az angolok 5.900 alatt tanyáznak? Na, azt azért már nem. Indulásom előtt a szállásomról még tovább shortoltam a DAX-ot, 2 lotot piaci áron, 7.170,3-on sikerült eladnom. A városban sétálva egy helyen sikerült elcsípnem Wi-Fi-t, ahol is tájékozódni tudtam pozícióm állásáról. Úgy éreztem, csak idő kérdése, mikor szakad be a piac (igaz, ma reggel is ezt éreztem, ezért gondolkoztam csak shortban). Beállítottam az SMS értesítést a pozícióm alá és egy boltban nézelődve kaptam meg. Rögtön tudtam, ha SMS jön, már vissza is vettem a shortomat. Igazán kellemes érzés volt. Most látom, még jobban beszakadt a placc, de nem igazán érdekel azok után, hogy teljesült 7.122,5-ön a 7 lot limit vételem, nettó +258 USD-t hozva ezzel a konyhára. A számláló ezek után pillanatnyilag 2.626-on áll és ez a pillanat meg is marad a hó végéig, januárban már nem szándékozok a piachoz nyúlni, igaz most az utazás miatt lehetőségem sem lenne rá. Jó hétvégét kívánok Mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Üdv!

    Most kezdtem el olvasni a blogod, sok sikert a challenghez! :-)
    Meg szeretném kérdezni, hogy a hírekből tájékozódsz csak, vagy technikai analízist is figyelembe veszel? Mivel ez a szakmád, így folyamatosan képben vagy, ez is elég meghatározó gondolom, és előnyösebb így kereskedni mint egy magányos otthoni metatraderen forexező, aki mellette egész mást dolgozik.. :-)
    Szóval a technikai analízisről kérném a véleményed röviden.

    VálaszTörlés
  2. Szia Ákos!

    Köszönöm a jókívánságodat :)

    El kell mondjam, nem csak ezzel foglalkozom. Nem is lehet szerintem, mert lemeríti az embert rendesen, ahhoz túl intenzív.

    Amikor odaülök a gép elé, akkor természetesen igyekszem jól informált lenni. Először az alap indexeket és az alap devizapárokat, valamint az olajat és az aranyat veszem górcső alá. Megnézem 5 percesen, óráson, naposon... Reggel mindig alaposan megpislantom kelet mozgását. Megnézem, milyen adatok érkeznek a nap folyamán, ezek mennyire fontosak és mire lehetnek kihatással. Elolvasom a híreket, véleményeket, egy-két fórumot is, továbbá beszélgetek is munkatársakkal.

    Fontos, már elmúlt az az idő, amikor hagytam magamat befolyásolni. Mindig kialakítok egy saját véleményt és ehhez általában ragaszkodom. Sokat megéltem már, rengeteg típusú mozgást láttam. A tapasztalat, a piacon töltött idő a legfontosabb.

    A technikai analízis csak a múltból próbál a jövőre következtetni. Nem analizálok, de a csártok tanulmányozása során önkéntelenül bevésődnek az ember fejébe a sokat emlegetett szintek. Ezek kiszálló, beszálló pontok lehetnek, s jó ha egy volatilis piacon ezzel tisztában van az ember és rögtön tud dönteni.

    Ha bizonytalan vagyok, vagy nem tudom ellenőrizni a pozícióimat, akkor inkább hagyom a placcot, mert a +0,0 is jobb, mint a mínusz és még meg sem terheli az ember fiát :)

    Sikeres kereskedést kívánok Neked, üdvözlettel:

    Chart Knight

    VálaszTörlés